fallback

Британци посочиха най-чупливите 5-годишни автомобили

Експертите съветват тези 25 модела да бъдат избягвани при покупка

Абсолютни всички автомобили, независимо от марката и модела, се чупят в процеса на експлоатация. Въпросът е, колко често се случва това и колко силно удря ремонтът по джоба на собственика. Колкото по стара е колата, толкова по-чести стават посещенията в сервиза, но понякога се случва и нови автомобили да скъсат нервите на собственика си.

Правейки избор в полза на един или друг модел, човек не бива да се опира само на характеристиките и външността. На преден план излиза друг основен фактор – надеждността, тъй като той може да ориентира клиента какви разходи ще направи по автомобила, който си е харесал. Затова се правят и класации за надеждност, като поредната е на изданието What Car.

В рамките на своето изследване експертите са разпитали 13 000 собственици на автомобили на възраст до 5 години. В списъка попадат 175 модела от 31 марки, като всички повреди по тях са разделени различни категории, сред които са климатик, акумулатор, каросерия, спирачки, двигател, изпускателна система, горивна система, скоростна кутия/съединител, спътникова навигация, окачване, интериор и др.

Средната цена на ремонта, според собствениците, е около 200 евро. Максималната сума, която е платена за отстраняване на повредаq е 1800 евро, като това също е взето предвид при съставянето на класацията. Автомобилите с най-сложни и скъпи ремонти съответно са най-слабо надеждни, а тези, които се поправят бързо и евтино, получават високи оценки.

Изданието посочва общо 25 автомобила на възраст до 5 години, които трябва да бъдат избягвани заради проблеми с надеждността. Местата от 25-о до 11-о заемат: MG ZS EV (2019-) – 89,4%, Jaguar E-Pace (2017-) – 88,4%, Kia Picanto (2017- ) – 88,3%, BMW X6 (2014-2019) – 88,2%, Nissan X-Trail (2014-) – 87,6%, Opel Insignia Grand Sport (2017- ) – 87,4%, Mercedes C-Class (2014-) – 87,3%, Nissan Qashqai (2014-2021) – 87%, Jaguar XJ (2010-) – 86,6%, Ford S-Max (2015-) – 86,5%, Dacia Sandero (2013-2020) – 85,9%, Suzuki Ignis (2016 г.) – 85,9%, Tesla Model S (2014-) – 85,7%, Tesla Model S (2014-) – 85,7% и Volkswagen Golf Diesel (2013-2020) – 83,6%.

Топ 10 на най-чупливите автомобили според What Car (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #22
    анонимен ( преди 3 години )
    Германчетата нали и матричните фарове ги поръчват от япобнски доставчици,да не мислиш че им ги прави Ханс с чyка и наковалнята както си правят еднодневките.
  • #21
    анонимен ( преди 3 години )
    Естествено ,че пикaп,носещ1,5 тона или 2 тона ще е с ресори,защото работата му е да товари. Щом е преценил японеца,че не му е нужно директно впръскване значи е екстра, Авенсис от 2003-та беше още с директно впръскване,а Лексус много преди това.
  • #20
    анонимен ( преди 3 години )
    Хибрида съчетава двигател по Аткинсън, ел,мотор,батерии, компютри и много електроника. А какво да му се счупи на немския премиум или на голф като трака един допотопен дизел в тях.
  • #19
    анонимен ( преди 3 години )
    50% от продажбите в Европа на Тойота са хибриди.А хибридът е много по-сложна техника от бикновен двигател. Хибрида съче
  • #18
    анонимен ( преди 3 години )
    Какво им е сложното в Тойота? Гледах Тундра 2015г. С листови ресьори като на ГАЗ от втората световна война, двигателя без директно впръскване, като на москвич, едни ел.стъкла, климатик и радио, фаровете дори не бяха лед а халогенни крушки, какво да и се развали? Хибрида кое му е сложното? И колко хибрида е продара Тойота, скоро празнуваха 10 милиона продадени за 20г. Това са 5% от продажбите и.
  • #17
    анонимен ( преди 3 години )
    Матричните фарове като ги счупиш , ти поръчват нови по 5-600юро бройката и след час време са ремонтирани.
  • #16
    анонимен ( преди 3 години )
    това със скъпите ремонти е подвеждащо , час работа във фиат го плащах около 40Е с ДДС , в опел - дето тогава все още бяха от същата група ми искаха 75Е
  • #15
    анонимен ( преди 3 години )
    Отворих статията за да видя дали са имали наглостта да сложат 25 прелиствания , ама са се въздържали , бравус
  • #14
    анонимен ( преди 3 години )
    Метрични фарове са една част, докато цялата хибридна система е инженерно сложна система,несравнима с едни фарове. Дачия може да я сравняваш само с Голф и Поло и другите германски еднодневки
  • #13
    анонимен ( преди 3 години )
    Че те Дачия са с повече ексти от Тойота, отвори и виж какво предлага базово най-евтината Дачия, неща които при Корола ги няма и като екстра, Голф от 2015г. Се предлагаше с матрични фарове, при Тойота не се предлагат а при Лексус едва от тази година ги предлагат като екстра.
fallback
Последни