fallback

Къде в Европа се продават най-опасните автомобили

България е извън първата десетка, показва проучване на милион коли

При покупката на автомобили втора употреба е много важно да се провери дали той е попадал в пътно-транспортно произшествие. Вероятността да се попадне на такава машина зависи не само от марката и модела, но и от държавата, в която се продава.

Поне това показва проучване на създателите на цифровата платформа carVertical. Тя предоставя данни за историята на автомобила, като се използва неговия VIN-номер. Благодарение на него може да се получи информация за всяка катастрофа, за увредените детайли и за стойността на ремонтите.

През периода юни 2020 – юни 2021 година експертите на платформата са провели изследване, в което са участвали автомобили от 17 държави - Полша, Румъния, Унгария, Чехия, България, Хърватия, Сърбия, Словакия, Словения, Русия, Беларус, Франция, Литва, Украйна, Латвия, Италия и Германия.

По данни на изследването, най-често в катастрофи попадат автомобили от марките Lexus (48,1%), Subaru (47,5%), Jaguar (44,1%), BMW (42,2%) и Dacia (40,8%), а най-рядко – Fiat (28,3%), Citroen (30,2%), Peugeot (31,1%), Opel (31,8%) и Nissan (32,1%).

А петте държави с най-висок процент катастрофирали автомобили, обявени за продажба, са Полша (44%), Литва (43,3%), Словакия (41,9%), Чехия (38,3%) и Унгария (38,2%). Във втората петица попадат Румъния (37,7%), Хърватия (35,1%), Латвия (33,6%), Украйна (31,6%) и Русия (29,1%).

От данните излиза, че най-безопасния вариант за придобиване на автомобил втора употреба е Fiat, купен от Италия, Франция, Германия, Сърбия, Словения, България или Беларус.

fallback
  • #7
    dkdanailov ( преди 3 години )
    НЕ използвайте carVertical, пълна измама!!!
  • #6
    анонимен ( преди 3 години )
    В българия внасят най големите *** а искат пари за еконорми и няма един хубав път всички са само в дупки
  • #5
    анонимен ( преди 3 години )
    За Фиата съм съгласен, забравили са само конглокента му Опел Астра, която на старо го превъзхожда по всички параметри, освен разходи за поддръжка.
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    Глупости в Германия в най-добрия случай всичко се подменя ако колата е гаранционна.Ако не е просто остявят колат без въздушни възглавници и я засилват към нашия пазар.А мърлячи има навсякъде.И в Италия не са изгнили.А двигател се прави за българския майстор. Дори може да се подобри.
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    Не знам колко може да се вярва на тази статистика, но поне ж Германия, ако е отврен ербег-а, колата е писана тотал и не се прави. Огънати ламарини се подменят, никой не си играе да изправя. Предпоалгам северна Франция е същото, но за южната както и Италия подозирам, че се занимват да изпъват. Но като цяло в Италия и Франция са мърлячи и не си поддържат колите както в Германия.
  • #2
    Цацар Гешев ( преди 3 години )
    В България не се продават ударени автомобили, защото се китосват в първия гараж и заминават в мобиле, като уникат, караш без да бараш.
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    Тук почти нищо не се ремонтира в голям сервиз който да отчете щетите в официалната статистика. В общи линии само каквото е минало през официалните сервизи т.е. има няма 20% от колите.
fallback
Последни