fallback

Най-големият автомобилен дисплей няма да се появи

Компанията Byton, предлагаща 48-инчов екран за колите си, банкрутира

Базираният в Нанкинг, Китай, стартъп Byton, който през последната година изпитваше сериозни финансови проблеми, подаде заявление за банкрут. Компанията стана известна по цял свят с това, че искаше да пусне първия си сериен модел - електрическия кросоувър M-Byte, с огромен 48-инчов дисплей.

По информация на изданието Autohome, делото за банкрута на фирмата вече е в напреднала фаза, като в момента се обсъждат възможностите за реструктуриране на китайската компания. Byton, или Nanjing Zhixing New Energy Vehicle Technology Development Co., Ltd. е основан през 2016година от предприемача Даниел Кирхерт, който преди това е работил за компании като Infiniti и BMW, а по-късно премина в друга китайска компания.

През 2019 година, на автомобилния салон във Франкфурт Byton представи първия си модел - гореспоменатия M-Byte, който бе в завършен сериен вид. Електромобилът, който имаше силует на SUV-купе, грабна вниманието на публиката с издължения си гигантски 48-инчов дисплей, който можеше да се управлява с помощта на глас, жестове, както и на допълнителни мини дисплеи.

Електрическият кросоувър трябваше да се предлага в две версии. Базовата бе заднозадвижвана, с електромотор с мощност272 к.с. и акумулатор с капацитет 72 kWh, предлагащ пробег до 360 км с едно зареждане. По-мощната разчиташе на 2 електромотора, 408 конски сили и 95-киловатчасова батерия, осигуряваща пробег от 435 км.

Моделът изглеждаше доста перспективен, но заради серия от проблеми така и не се стигна до масово производство. Преди година, заради проблеми с доставките, свързани с пандемията, дъщерната компания Byton GmbH, базирана в Германия трябваше да уволни сътрудниците си и в крайна сметка банкрутира.

В началото на тази година един от най-големите производители на електроника - тайванския Foxconn, обяви, че ще инвестира 200 милиона долара в младата компания, но китайският автопроизводител FAW, който държеше 20% дял в Byton блокира предложението.

fallback
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    Не е въпроса дали има 20 дисплея или само едно радио като екстра. Трябва да се намери равновесието между аналоговия и дигиталния свят. Не може да се водят кампании да не се използва телефон по време на шофиране,докато вътре в колите вече има по няколко тъч дисплеи с дузина менюта. И докато търсиш някоя функция в продължение на 15-20сек. не знаеш какво може да стане. Дори да караш и с 50км/ч и 2 секунди да гледаш настрани- "Падна коня у барата."
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    Смърт на дисплейте в автомобилите! Евтино, грозно, нефункционално, опасно!
fallback
Последни