Производителят на луксозни модели Lexus поема път на електрификация на моделната си гама, като основна роля за това ще играя производителността и динамиката на автомобилите. Първата стъпка в тази посока е пускането на нов електромобил през 2022 година, заяви вицепрезидентнът на европейското подразделение на марката Паскал Руч.
Новият EV-модел на бранда ще представлява продължение на концепцията LF-Z Electrified, като ще стане вторият изцяло електрически модел в гамата на Lexus след UX 300e. Също така, това ще е първият Lexus, който ще използва новата архитектура e-TNGA, разработена съвместно от компанията-майка Toyota и нейния техническия партньор Subaru. Като такъв, той ще започне нова ера на дизайн за моделите на луксозната марка и ще въведе редица нови технологични решения.
Плановете на Lexus са да пусне 10 нови хибридни и изцяло електрически модела до 2025 година, като се предвижда по това време на електрифицираните автомобили да се падат половината от глобалните продажби на марката. Сред тях ще бъде и изцяло нов модел на ток, който като размери ще е близо до най-успешния кросоувър на бранда в момента – NX, но ще се различава като производителност.
Сегашният Lexus NX споделя своята платформа и силови агрегати с Toyota RAV4, докато бъдещият електрически SUV ще представлява производствена версия на концепцията bZ4X на Toyota. Той ще бъде по-нисък от от съществуващите SUV-модели на марката, тъй като ще залага на мощността и динамиката, които трябва да засилят удоволствието от управлението на този автомобил.
От компанията обещават, че електрическият SUV на Lexus ще бъде един от най-бързите на пазара. Концептуалният LF-Z разчиташе на мощност от 536 к.с., позволяващи ускорение от 0 до 100 км/ч за 3 секунди. Серийната версия вероятно ще е малко по-слаба, като за нея е предвидена предвидена батерия с капацитет 90 кВт/ч, достатъчни за пробег от 600 км.
Подобно на концепциите LF-Z и bZ4X, новият SUV ще получи задвижване на четирите колела още в стандартния си вариант, като ще ще използва новата, напълно променлива система за задвижване Direct4 на Lexus. Тя предлага контрол на въртящия момент с цел подобряване на производителността в завоите и е свързана с иновативна електронна кормилна система, която премахва механичната връзка между волана и задвижващите колела.
Снимки: Lexus, Autocar