fallback

Bugatti и Rimac се обединиха в едно

Новата компания със седалище в Загреб ще произвежда два модела – Chiron и Nevera

Слуховете за евентуално обединение между един от най-емблематичните производители на хиперколи Bugatti и хърватската компания за електромобили Rimac се оказаха верни и то вече е факт. Porsche, Rimac и Bugatti създадоха ново предприятие за хиперавтомобили, което се казва Bugatti-Rimac и ще бъде със седалище в Загреб, като ще започне да функционира официално в края на година.

С този ход хърватската фирма разполага с 55% в новата компания, а Bugatti – с 45%. На свой ред Porsche притежава 24% от Rimac, след като по-рано инвестира 83 млн. долара. На първо време Bugatti-Rimac ще произвежда два автомобила – сегашния Chiron, задвижван от W16 двигател, и новата електрическа Nevera.

Хиперколата на Bugatti ще продължи да се произвежда в завода в Мюлсхайм (Франция). Предстои разработка на съвместно разработени нови модели – хибриди и електромобили, но все още не е ясно къде точно компанията планира да произвежда тези превозни средства.

Въпреки че партньорството е между Rimac и Bugatti, важна роля в него ще играе Porsche. Неговият главен изпълнителен директор Оливер Блюм и заместник-председателят на Управителния съвет на германската компания Лутц Мешке ще влязат в Надзорния съвет на новата фирма. Неин главен изпълнителен директор ще бъде основателят на Rimac – Мате Римац.

Снимки: Bugatti-Rimac

fallback
  • #5
    Рено ентусиаст ( преди 3 години )
    Много хубаво само дето няма пазар за тия барутници
  • #4
    До 1 ( преди 3 години )
    Създай "Ноу-Хауто", изкарай едни милиони за реализация и си регистрирай фирма където искаш бре! Фирма се регистрира по местоположение на дейсност! Едни тениски да продаваш в амазон.де от склад в Германия ти искат най-малко ДДС регистрация в Германия! Той за производство на коли за по 2 000 000 Евро бройката, иска фирмата да не е в Харватия, където ще се произвеждат, а във Франция или Германия! Мислете преди да пишете бе племе размрънкано!!!!
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    От нищо не са се отървали ФВ. Те си държат 45% във Бугати, чрез Порше държат 24% от Rimac, просто след 5г. ще купят още 27% от Rimac и всъщност Rimac ще е новата фирма в портфолиото на ВАГ. А Бугати пак ще си е при тях.
  • #2
    none ( преди 3 години )
    ФВ елегантно се отърваха от Bugatti, което е на минус от самото си възраждане и няма изгледи да излезе на печалба. Nevera е също толкова бърза кола, и се поддържа с 1/5 от парите необходими за Chiron. Просто е въпрос на време хората да осъзнаят че фосилите са скъпа отживелица, наложена от г-н Рокфелер старши преди 100 г. за да си продава петрола масово (точно така, алчността на шепа хора докараха 100 г. технологичен застой и увеличение на парникови и смог газове).
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    Ще регистрират фирмата в Хърватия да плащат ниски данъци, пък Ноу-Хауто пак ще си е във Франция и Германия... Колко познато
fallback
Последни