fallback

Audi увеличава пробега и мощността на e-tron

Модернизираният SUV излиза на пазара заедно с бъдещото Q6

Audi планира да обнови електрическия си SUV e-tron и неговата купе-версия e-tron Sportback през 2022 година. Промените ще са масивни, като ще включват ново поколение батерии, позволяващи по-голям пробег, по-ефективни електромотори, както и подобрена електроника за управление на задвижването.

С планираната промяна, двата кросоувъра- близнаци ще трябва да завършат жизнения си цикъл като флагмани на марката поне до 2025 година, когато ще бъдат заменени от изцяло нов SUV-модел, който най-вероятно ще носи името Audi Q8 e-tron. И ще е доста по-различен от настоящия Q8, който напълно вероятно няма да получи наследник с конвенционални или хибридни двигатели.

На база източници от Audi, изданието Autocar споделя информация, че новите акумулатори на e-tron ще позволяват пробег с едно зареждане до 600 км. За сравнение, настоящата батерия с капацитет 95 kWh позволява пробег от около 400 км. Обновеният модел ще разполага и с подобрена система за рекуперация на енергията.

Първите два модела от нарастващата електрическа гама на Audi, бяха представени съответно през 2018 (e-tron) и 2019 (Sportback) година. Те са базирани на модифицирана версия на архитектурата MLB, която оригинално е разработена за конвенционални двигатели. И мнозина вярваха, че те ще бъдат заменени от бъдещия Q6 e-tron, който ще е на новата платформа за електромобили РРЕ, разработена заедно с Porsche.

Audi e-tron фейслифт: рендер от Autocar

От Audi, обаче, заявиха, че очакваният през 2023 година Q6 ще е по-малък на размери от сегашните електрически кросоувъри и ще е сравним по-скоро с настоящия Q5. Затова подготвят и фейслифт на по-големите e-tron модели, които, както споменахме, ще се задържат на пазара до идването на бъдещия Q8 e-tron.

Преди на пазара да дойде Q6, Audi планира да лансира още един електрически SUV, най-вероятно ексклузивно за китайския пазар. Той ще бъде 7-местен дериват на Volkswagen ID.6 (също за Китай) и ще се произвежда от джоинт-венчъра Audi-SAIC в Шанхай.

fallback
  • #8
    Чук до #4 ( преди 3 години )
    А като те заключи запалена избира ли ти място за полагане с урната?!))) Смехурко!
  • #7
    Чук до #2 ( преди 3 години )
    Тук става въпрос за автомобили а не за консерви-убийци!!!
  • #6
    до 3 ( преди 3 години )
    Не малко, а една движеща се част, колега - ротор. Тези аудита даже са двумоторни, т.е. няма сценарий да те оставят на пътя. Хипотетично да откаже единия, продължаваш на другия и пак имаш над 200 коня.
  • #5
    VAYK ( преди 3 години )
    След една година ще увеличат пробега с 1/3, че кой тогава да бърза да си го купува сега?
  • #4
    Тинтири-минтири ( преди 3 години )
    Електричарските пробези са чисто пожелателни. Дори да постигнеш дадения от производител пробег - това убива батерията! Падне ли под 10 и напънеш ли я над 80% - вече я експлоатираш неправилно - само до тук си с 30% назад от заявеното, без фактори като околна среда и стил на шофиране. Та от 600-те или се задоволяваш с 400 или прецакваш батерията - ти все си прецакан :)
  • #3
    Тинтири-минтири ( преди 3 години )
    Значи "колега" 4, викаш, че нямало да знам, че имам проблем, ама трябвало да ида да го оправя?.. И без признаци ще ида на едната гола вяра да потроша време и пари в сервиза... ахъммм баш :)
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    400км смех пълен ТЕсла имаше 500+ преди 10 години
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    А колко ще е пробегът след 5 години експлоатация? А след 10? А след 15? На обикновените коли пробегът не се променя с годините. Тези електрически коли са консуматив. Като навъртят 200 хил. км трябва да се нарязват за рециклиране. А предтавям си каква одисея ще е ако нещо му се повреди на това Ауди. Сигурно в цялата държава няма човек който да може да го оправи. Ще трябва да го пращат в Германия.
fallback
Последни