fallback

Panasonic продаде всичките си акции от Tesla

Японският гигант е получил към 3.6 милиарда долара за дела си

Японският електронен гигант Panasonic Corp е разпродал целия си дял от американския производител на електромобили Tesla през изминалата финансова година, съобщи говорител на компанията днес. Японците са се разделили с акциите си в замяна на около 400 милиарда йени (3.61 милиарда долара).       Panasonic е основният доставчик на батерии за Tesla още от 2009 година насам        Целта на продажбата е била да се намали зависимостта на конгломерата от Tesla и да се наберат свежи средства за инвестиции в развойна дейност. Panasonic е основният партньор на американците в производството на батерии, но двете компании имаха доста разногласия напоследък и шефовете им на няколко пъти си размениха остри реплики.

Panasonic придоби първия си пакет от Tesla още през 2010 година, когато купи 1.4 милиона акции на цена 21.15 долара парчето, или общо за близо 30 милиона долара. По текущите котировки същите акции струват 951 милиона долара. След това Panasonic на няколко пъти разшири дела си.

Сега продажбата на акциите няма да повлияе на отношенията с Tesla, увери говорителят на Panasonic. Компанията на Илон Мъск обаче в последните години усилено се опитва да диверсифицира доставките си на батерии и да намали зависимостта си от японския си партньор.

 

fallback
  • #16
    анонимен ( преди 2 години )
    До МинтиритЕстествено е че да купуваш наготово е по евтино. Примери безкрайно, вместо да хвърляш милиарди в развойна дейност. Всичко все пак зависи от бъдещето на даден компонент/стока
  • #15
    анонимен ( преди 2 години )
    Тесла нали затова започнаха да си разработват собствена батерия - защото въпросните по-евтини, едросерийни доставчици не можаха да им осигурят нито количество, нито достатъчно бърз напредък.
  • #14
    До 17 ( преди 2 години )
    Май си единствения който знае, че Тойота е измислила батерия с твърд електролит. Те казаха, че имат прототип, който щяха да показват преди 1 година, но нищо не показаха, освен това казаха, че прототипа им е с купища проблеми и ще им трябват 5г. да го пооправят, както стана ясно обаче те не показаха и прототипа, който уж щяха да показват, явно нямат нищо а и като гледам не са и на зор да правят ел.коли.
  • #13
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    Абе електричарите наистина кефите - в името на Т'слата с лека ръка отменихте един от основните закони в икономиката - икономия от мащаба на производство. Тесла е бутикова компания едва минава половин милион продажби дори да удвои капацитета си пак остава малък производител. Икономически неоправдано е да влага средства и усилия в самостоятелни разработки и самостоятелно производство. Панасоник партнирайки си с други производители винаги ще е на върха на технологичния напредък и ценово предимство
  • #12
    До 14 ( преди 2 години )
    Не разбра смисъла на това, което написах. Казах, че когато много компании разработват батерии, все някоя може да направи по-добра и евтина батерия примерно. Ако обаче тия милиарди които си налял в завод и плащаш заплати на сумати химици, които да опитват да направят по-добра батерия, за какво са ти тия огромни разходи, когато друг е направил по-добро нещо? И тъй или иначе, ще трябва да купуваш от него. За това по-евтино е да пазариш и да избираш най-доброто, което може да е различно всяка година
  • #11
    анонимен ( преди 2 години )
    До 11: Дори 300 компании да измислят по-добри батерии, ще им трябват минимум 5 г., за да ги вкарат в производство. Дотогава Тесла ще си е избила инвестицията 2 пъти, ще е произвела милиони коли, ще е завладяла солиден пазарен дял и ще е придобила ноу-хау и специалисти, каквито много малко други компании ще имат. На 5-тата година ще пусне нови мощности с още по-добри батерии. Стига сте се надявали на батерия чудо - прогресът идва всяка година, по малко и ще спечели този, който се движи най-бързо.
  • #10
    Смех ( преди 2 години )
    Ако тесла потъва то тогава не знам немчугите какво ще правят с тяхните в12 в8 и в6 двигатели как ще изпълняват тия еконорми
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    Малко сте се объркАли. Нито Панасоник, Нито LG, нито който и да е, освен Тесла, ще произвежда 4680 с технологиите на Тесла. Ще произвеждат батерия със същия размер, но със собствени технологии. Това е все едно да кажеш, че всички вина са еднакви, защото са в еднаква бутилка.
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    То няма много логика производител да строи фабрика за батерии, защото струва страшно много пари, освен това трябва да имаш център който да ги усъвършенства, да прави открития, да ги подобрява... ами ако друг направи по-добра батерия? Защо ти е? Когато ще има 100-200 дори 300 компании разработващи батерии и всяка ще смъква цената само и само, за да ги продаде, освен това някоя от тези примерно 100 производителя ще направи някакъв пробив с нов вид батерия и директно купуваш от него.
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    Корабът (Тесла) потъва бавно и сигурно! Уважаеми пасажери (акционери), моля запазете спокойствие - най-близката суша е дъното!
fallback
Последни