fallback

BMW намалява себестойността на колите си с 25%

Скоро ще правим по 3 милиона автомобила годишно, казва членът на борда Милан Неделкович

BMW ще намали себестойността на автомобилите си с цели 25% през следващите три години, съобщи Милан Неделкович, член на борда на директорите и завеждащ производството, в интервю за Handelsblatt. Понижаването на производствените разходи е единият ключов момент от икономическата стратегия на компанията, а другият е повишаване на производството до поне 3 милиона автомобила годишно.      Понижаването на себестойността ще увеличи осезаемо маржа на печалба на BMW, но според д-р Неделкович няма да е за сметка на вложените материали или развойната дейност         Според Неделкович намаляването на разходите ще дойде най-вече от допълнителна дигитализация в производството, по-добра логистика и по-ефективно натоварване на заводите на компанията.

"Искаме да имаме производствен капацитет от над 3 милиона автомобила към 2030 година", обяснява Неделкович. Понастоящем капацитетът на германската група е около 2.5 милиона бройки. Основната експанзия ще е в Китай, където заводите ще бъдат разширени до годишен капацитет от 700 000 автомобила. Основен производствен център обаче ще си остане Европа, с около 1.6 милиона капацитет.               Роденият в Сърбия Неделкович, започнал в компанията като обикновен стажант през 1993, е бил управляващ директор на заводите в Лайпциг и Мюнхен, преди през 2019  да бъде избран за член на директорския борд на BMW. Пред Handelsblatt той пояснява, че големи икономии се очакват от бъдещата нова платформа, наречена "Новата класа" в чест на емблематичната моделна гама от края на 60-те. "Производството на Новата класа ще е много по-лесно, защото с нея ще намалим не само сложността на продукта, но и ще опростим производствения процес", обяснява д-р Неделкович. Благодарение на партньорството с NVIDIA в бъдеще всички производствени процеси ще бъдат дигитализирани и визуализирани.

 

fallback
  • #14
    Н ( преди 2 години )
    Ще спрат да монтират мигачи ? Те и без тва не се ползват много много ...
  • #13
    до 14 ( преди 2 години )
    В момента цените на батериите са около и малко над 100 долара за 1 kWh. На кола с батерия от 100 kWh батерията струва около 11-12 000 долара.
  • #12
    Демек ... ( преди 2 години )
    ще правим евтиняшки коли на премиум цени?
  • #11
    анонимен ( преди 2 години )
    До 13: Не си наясно с цените на батериите, в момента 100 kwh (не kW !!!) е около 1112 000 USD
  • #10
    анонимен ( преди 2 години )
    Производителите нарочно надуват цените и лъжат че батериите били скъпи. Няма такова нещо. Електрическите коли са много по евтини и лесни за производство. 100KW батерия струва около 5000 долара. Но като добавим факта че електромоторът е много по евтин от ДВГ и няма сложна скоростна кутия + един куп чарколаци би трябвало електрическите коли да са дори по евтини от тези с ДВГ. Производители лъжат много яко! Използват момента да надуват цените. По същата схема продават ел. велосипеди по 10 бона.
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    То е много просто - правят електрически коли, които са по-евтини и ги продават скъпо, щото батериите били много скъпи. Всички ще се напъват в тая посока.
  • #8
    VAYK ( преди 2 години )
    Недялко не е калкулирал скока на цената на стоманата от последната година, мисля че цените ще върват само нагоре....
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    Икономист е нещо като шаман преди 3000 години. Прави нещо, мисли едно, ама то излиза друго... От криза в криза, от инфлация към по-висока.
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    Това са новини тип измишльотина да ми се вдигнат акциите, ох колко сме зелени ох колко сме състейнабъл и т.н.
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    От последното изречение сякаш лъха съкращения? Ще махат работна ръка като внедряват повече автоматизация. Като знам че плащат на работник по 45 евро на час заплата, бая пара ще спестят, дали обаче ще свалят цените с 25%? Малко ме съмнява, ама да видим, може да ни изненадат.
fallback
Последни