fallback

Новото Audi RS3 - същата мощност и подобрена система 4х4

Германският производител показа хечбека и седана в действие (ВИДЕО)

Германският производител Audi разкри част от техническите детайли на новото поколение на най-малкия си спортен модел – RS3. Компанията показа снимки и видео на седана и хечбека, чиято официална премиера ще се състои съвсем скоро.

Една от основните разлики при новото RS3 спрямо предшественика му е усъвършенстваната система за задвижване на четирите колела. Тя е взаимствана от хот-хеча VW Golf R, базиран на осмото поколение на модела с 5 врати. В Audi са решили да се откажат от традиционната многодискова муфа за предаване на тягата на втората ос, като са я заменили с две подобни устройства – по едно на всеки от задвижващите валове на задните колела.

Подобна схема позволява да се реализира контролиран вектора на тягата. Например, при леви завои по-голяма част от усилието отива към задното дясно колела, а при десни се случва обратното. При излизане от завоя натоварването е еднакво. В режим Sport разпределението на въртящия момент се измества към задния мост, а при режим Normal – към предния.

Всяка от двете многодискови муфи има собствен блок за управление, свързан със сензори за скорост на колелото. Те отчитат надлъжното и страничното ускорение, включената предавка, позицията на педала и т.н. Степента на блокиране се контролира от специални редуктори, а всичко това се следи и от основния компютър, който отговаря за цялостната динамика на автомобила.

В представеното от Audi видео ясно се вижда как работи системата, чиято цел е хечбекът и седанът да бъдат едновременно по-забавни и по-екстремни от своите предшественици. На разположение на шофьора има общо 7 режима за различни условия – от дрифт (RS Torque Rear) до шофиране по кръгова траектория (RS Performance).

Що се касае до двигателя, новото RS3 запазва 2,5-литровия турбомотор с 5 цилиндъра, който е леко променен. Мощността му остава 400 к.с., които са достъпни малко по-рано – в диапазона от 5600 до 7000 об/мин. Максималният въртящ момент е увеличен от 480 на 500 Нм.

Новата изпускателна система с управляем клапан ще осигури по-впечатляващ звук, а контролът върху сцепление се осигурява от модернизирана 7-степенна роботизирана скоростна кутия S tronic с лънч-контрол. Това ще позволи времето за ускорение от 0 до 100 км/ч да бъде намалено от 4,1 на 3,8 секунди.

Максималната скорост си остава ограничена по електронен път на 250 км/ч. По желание на клиента тя може да бъде 280 км/ч, а при поръчване на въглеродно-керамични спирачки ограничителят може да бъде преместен и на 290 км/ч.

Срещу заплащане се предлага и адаптивни амортисьори, а пътният просвет е намален с 10 мм в сравнение с версията S3. Окачването е като при предишното RS3 - McPherson отпред и мулти-линк (многозвенно) отзад. Повече подробности ще стана ясни при представянето на модела, чиято премиера пред публика ще се състои на автосалона в Мюнхен през септември.

Още снимки на новото Audi RS3 - вижте в галерията

Снимки и видео: Audi

fallback
  • #4
    //// ( преди 3 години )
    Много добре знам, какво е торсен. Темпрата ми е заводски със задвижване на 4-те колила, взето е сдиректно от Lancia Delta Integrale. Позаинтересувай се с каква система е тя. Двигателят ми е 200+ кончета, като само буталата ми струвват 1800 лв. Ковани бутала Wiseco. Да не продължавам на татък. А другият ми автомобил е Alfa Roemo Q4 с междинен Торсен диференциял тип C или 3 се води. така че не ми обяснявай на мен кое какво е!!!
  • #3
    //// ( преди 3 години )
    Моята Темпра е със заден торсен диференциал и той разпределя изцяло механично въртящият момент между двете задни колела.
  • #2
    Ураааа ( преди 3 години )
    Най накрая първото Ауди със дрифт мод
  • #1
    Обективно ( преди 3 години )
    Не съм фен на Ауди, но тия петаци са много добри. В София има едно такова с отворена генерация и направо си звучи като Ламбо V10. Готина колица с още по-готин звук.
fallback
Последни