fallback

Може ли автомобилно колело да премине звуковата бариера?

Поредният безумен експеримент на Garage 54 показва впечатляващ резултат (ВИДЕО)

Екипът на YouTube-канала Garage 54 довърши поредния си безумен експеримент, чиято цел беше да се провери, дали автомобилна гума може да издържи на скорост над звуковата бариера (1267 км/ч).

Първоначално руснаците сложиха на специално създадената инсталация зимна гума Nokian Hakkapeliitta 8, която е предвидена за максимална скорост от 190 км/ч при 1800 об/мин. Те успяха да я развъртят и постигнаха 5600 об/мин и 620 км/ч, но това им се стори крайно недостатъчно.

Следващата цел беше пробиване на звуковата бариера, като първият опит, направен преди повече от месец, се оказа неуспешен. Използвайки същите настройки на импровизирания стенд, гумата се пръсна на парчета. Диференциалът също не издържа на напрежението, а малкият двигател с 60 к.с. се оказа прекалено слаб, за да завърти колелото до подобни скорости.

Руснаците обаче не се отказаха и създадоха нова инсталация, в която използваха двигател на Toyota с мощност 180 к.с. Този път беше поставена гума за спортен модел, проектирана да издържи над 300 км/ч. А както става ясно от видеото по-горе, в крайна сметка по време на експеримента бяха регистрирани 10 437 об/мин, което е еквивалент на 1332 км/ч.

Снимка и видео: Garage 54 (YouTube)

fallback
  • #5
    Хурка ( преди 3 години )
    Боже, колко прости хора пишат тук.Самолетен двигател може да се развърти до 40000 RPM, значи ли че ще прегрее :)Виж при тези обороти в зависимост от диаметъра периферната скорост е огромна, и милиграми дисбаланс стават десетки килограми. Явно физиката куца на мнозина.
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    Просто гумата се разширява и се отделя от джантата, въздуха излиза, разбалансира се и се къса.
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    То при въртене над 10 000 оборота джантата е прегряла а между джантата и гумата е въздуха, тоест мая се е нагрял.
  • #2
    Владо ( преди 3 години )
    По-скоро центробежните сили са проблем при тези обороти.Загряването на въздуха в гумата се дължи на триенето в пътната настилка, а тук такова липсва.
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    Вероятно голямата температура е разширила въздуха и за това гръмна гумата.
fallback
Последни