fallback

Германия поиска от Tesla да дава ток на всички

Станциите Supercharger трябва да са достъпни и за другите производители, категорични са властите

Връзката между Tesla и Германия e малко по-специална. И този път дори не става въпрос за нещо, което да има общо с изграждащата се край Берлин "гигафабрика" на американската компания. В случая, налице е сензационно изискване от страна на германското транспортно министерство към зарядните станции на фирмата на Илън Мъск.

Германският министър на транспорта Андреас Шойер поиска мениджмънта на Tesla да "отключи" своите Supercharger зарядни станции и да ги направи достъпни за всякакви електромобили, независимо от производителя. По този начин, федералното управление вярва, че ще подпомогне разпространението на електрическите коли в страната.

Т. нар. Суперчарджъри са една от най-популярните инфраструктури за зареждане на електромобили в света. И със сигурност отключването им не е нещо, с което Tesla биха се съгласили толкова лесно. Все пак, след закупуване на автомобил от компанията, клиентите не получават само возило без вредни емисии, а цял пакет от услуги, в който влиза и зареждането на споменатите съоръжения. И според закупения електромобил и пакет, има разлики по отношение на условията за използване на станциите и достъпа.

Накратко казано, станциите на Tesla са един значителен комерсиален ход с дългосрочна полза. Но от друга страна, ако се навият, американците няма да отворят суперчарджър станциите си за другите компании безплатно. И позволявайки на други марки да използват инфраструктурата им, от компанията биха могли да си осигурят един постоянен приход, който да направи подобни операции икономически атрактивни.

Междувременно, Шойер продължава с идеята си, концентрирайки се върху решаването на някои технически проблеми: "В контакт съм с всички производители и говорих също с Tesla да намерим начин да промотираме електрическата мобилност възможно най-много. Трябва да разберем как да отстраним някои практически препятствия, като например формулите за заплащане. Но една максимална оперативна съвместимост и универсална приложимост биха могли да улеснят нещата. Сигурен съм, че ще намерим решение".

Целта на Германия - първата европейска държава в която Tesla откри зарядни станции Supercharger в центъра на Берлин, е ясна: да направи пътуването с електромобил "новото нормално". За да се случи това, нарастването на инфраструктурата е от есенциално значение и Tesla, със своята мрежа, би могла да играе водеща роля.

fallback
  • #11
    Glopak ( преди 3 години )
    До номер 13... проблемът не се решава като лепнат няква ненормална тарифа за други автомобили, защото има държавни регулации за тока и максимални цени на които може да се продава, демек накрая киловат в час ще бъде макс 30 цента. Може просто да направят еднократна такса от порядъка на 3 до 5 евро за друг автомобил.
  • #10
    Бардал ( преди 3 години )
    Ам какви добавки ще му ръгаме на тока от зарядните станции, че да върви повече?
  • #9
    TSLA ( преди 3 години )
    Пътуваш към Supercharger, цък на екрана "резервирай до пристигане" и колонката сменя статуса си на "заета". Другите пият по една вода и чакат да си свършиш работата. После им теглят едни 60 евра от картата и няма да повторят.
  • #8
    Русия ( преди 3 години )
    Кат с бензиностанциити. Никоя бензиностанция не е за определени марки коли. Туй тряаши утдавна да стани.Де са комисиити прутиф мунупола?
  • #7
    анонимен ( преди 3 години )
    100Eвро на киловат за всички освен за тези с Тесла и проблема е решен :)
  • #6
    VAYK ( преди 3 години )
    Германия поиска, а Тесла даде.........................................среден :))))
  • #5
    анонимен ( преди 3 години )
    Немците са си ***. Те от уважение на частната собственост не разбират много много. Затова в Берлин имат държавно ограничаване на цените на наемите. А в Хамбург нямаш право да строиш еднофамилни къщи защото не било достатъчно еко.
  • #4
    Тинтири-минтири ( преди 3 години )
    Като чета коментарите ми се струва, че Т'сла фенчетата са в дълбоко заблуждение, че зареждането на суперчарджърите е безплатно ;)
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    Абе не вижда да се моли. Написано е че са поискали и повярвай ми Мъск ще им даде, както им даваше всичко, което поискаха след всяко спиране на строежа на завода му. Мъск знае че ако иска да продава в Европа, трябва да има завод в ЕС. Защото само транспорта на колите му от САЩ до Европа плюс мито, което трябва да плати, прави колите му прекалено скъпи в Европа. Така, че ще дава. Естествено после и ще получи достъп до пазара на 27 държави.
  • #2
    джъст -А- мен=BMG! ( преди 3 години )
    По п/п министърът Шойер е прав, така и требе, но само и единствено... с/у съответното беЦАЛЕН, иначе нема как джърманските псевдо-премиуми и др. електрички да ползват на аванта чужд хард+софт-уеър и РЕАЛен принос към световната екология и икономика
fallback
Последни