fallback

Honda пенсионира три модела наведнъж

Японците се отказват от Clarity, Legend и Odyssey

Компанията Honda ще спре производството на три от своите модели до края на годината. По информация на японското бизнес-издание Nikkei Asia, седаните Clarity и Legend, както и миниванът Odyssey ще бъдат изпратени в пенсия, като няма да получат наследници.

Със седана Clarity, който дебютира през 2015 година, компанията се опита да разработи две алтернативи на електрическото задвижване – хибридна и водородна. Електрическият вариант на модела беше спрян още през 2020 година заради слабо търсене, а сега ще го последват и другите два, като причината е същата.

Водородната версия на Clarity се предлага от Honda само на лизинг, тъй като цената му е доста висока – около 70 000 долара. За целия период на съществуване са продадени едва 1900 бройки от този вариант. Хибридът се търсеше малко по-добре, но компанията ще се лиши и от него.

Настоящото поколение Honda Legend съществува от 2014 година, но и тя не се продава добре. Версията за САЩ, продавана под марката Acura, вече беше спряна, а сега ще я последва и оригиналният модел, от който през миналата година са продадени само 100 бройки.

Що се касае до минивана Odyssey, той е на пазара от 2013 година и вече претърпя два фейслифта. Моделът обаче загуби битката с конкурентите си от Toyota и в Honda решиха, че е време да напуснат сегмента.

Любопитното е, че в САЩ се предлага напълно различна Honda Odyssey, която ще остане на пазара. Спирането на трите модела означава и затваряне на завода в Саяма (близо до Токио), като той ще бъде закрит до март 2022 година.

Снимки: Honda

fallback
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    АМи то и БМВ си спря водородната 7-ца, тоест изобщо не я пусна на пазара ,защото не ставаше за нищо и сега си плаща на Тойота за модерните водородни хибриди,каквито германците не познават! В Германия се правят морално остарели двигатели бензини и фалшиви дизели,за които плащат глоби в цял свят и електрички,които им ги правят китайците,а южно-корейци и японци им дават батериите. Това са германските "технологии" Само и менгеме и наковалня знаят германчетата. Всички авто технологии идват от Япония
  • #1
    Цацар Гешев ( преди 3 години )
    Освен Тойота, всички японски марки са за пенсия, най-вече Субару, Сузуки и Митсубиши които са тотално изостанали, дори и от другите японци и искат да оцелеят с по два модела.
fallback
Последни