Електрическото Porsche Taycan във версията си Turbo S записа поредното забележително представяне на състезателно трасе. Това стана на The Bend Motorsport Park в Южна Австралия, което с дължината си от 7,7 километра е втората по дължина постоянна писта в света след Северната дъга на „Нюрбургринг“.
Зад волана на Taycan Turbo S беше главният инструктор в програмата Porsche Track Experience и бивш победител в легендарното рали Bathurst 1000 - Люк Юлдън. Той успя да завърти една обиколка за рекордното за кола на ток време от 3:30,344 минути. След това Юлдън седна зад волана на новото 911 Turbo и записа рекорд на трасето сред серийните автомобили – 3:22,066 минути.
„Да шофираш Taycan не е много по-различен от бензинов автомобил. Колата е невероятни динамична и въпреки, че е по-тежка заради батерии, центърът на тежестта е много нисък и това я прави страхотна за управление“, коментира Юлдън.
През 2018 година на същото трасе той постигна 3:24,810 минути с Porsche 911 GT2 RS, като явно разликата между състезателната кола и електромобила е малка за писта с такава дължина.
„Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 2,5 секунди и мога да кажа, че усещането е невероятно. Със сигурност Taycan може да бъде още по-бърз и скоро ще се убедите в това“, каза още Юлдън.
Снимка: Porsche