fallback

Най-екстремната Tesla вече е на пазара

Цената на Model S Plaid скочи с 10 000 долара още на старта на продажбите

Най-бързата, най-мощна и най-иновативна Tesla вече е на пазара. Компанията от Пато Алто представи официално Model S Plaid (лично Илон Мъск се качи на сцената), която заменя предишната топ-версия Performance в гамата на производителя. След отказа от пускането на Plaid+, именно това ще бъде технологичният флагман на марката (поне до появата на новия Roadster, която не е ясно кога ще се състои).

Задвижването на седана става със системата Palladium, която се състои от три електрически мотора и развива съвкупна мощност от 1020 к.с. Те са достатъчни, за да изстрелят електромобила до 100 км/ч от място за 1,99 секунди и за изминаването на 1/4-миля за 9,23 секунди при скорост от 249,4 км/ч на финала. Максималната скорост на S Plaid е 322 км.

Технологичните иновации по модела са доста, като основната е, че това е първият стандартен автомобил, който използва електрически двигатели с въглеродни ротори. Това е трудно за постигане, тъй като въглеродът и медта имат различна скорост на топлинно разширение, но пък позволява постигане на по-висока мощност.

Преди излизането си на пазара колата е претърпяла и някои промени по екстериора, които позволява постигането на по-добра аеродинамика. Коефициентът на въздушно съпротивление е 0,208, което е рекорд сред серийни автомобили.

Пробегът с едно зареждане е 628 км, като при използване на специален терминал зареждане до 300 км се постига само за 15 минути. Седанът получава и нова термопомпа, която е с 30% по-ефективна от досега използваната от Model S и се нуждае от 50% по-малко енергия за затопляне на салона.

По отношение на комфорта, колата е оборудвана с по-дебело стъкло, което подобрява шумоизолацията, а освен това има и нова аудиосистема с 22 високоговорителя с мощност от 920 вата. Поставен е и новият потребителски интерфейс, оборудван с AMD-процесори, които присъстват и в последното поколение игрови конзоли, като PlayStation 5.

Производството на топ-версията на Model S ще започне със 100 бройки на седмица и ще достигне 1000 на седмица до третото тримесечие на годината. Цената за САЩ е 129 000 долара, като това е с 10 000 долара повече от обявеното по-рано тази година.

Снимки: Tesla

fallback
  • #15
    анонимен ( преди 3 години )
    Абе не е чак толкова евтина. Това е цена в САЩ без данъци и за базов модел без екстри. Като му сложиш туй-унуй, само автопилота е към 10 000 долара и на всичкото отгоре не работи в Европа, та както казах като му сложиш екстри може да отиде доста над 200 000 дорапа и след това едно ДДС и отиде четвърт милион долара. Ама както и да е.
  • #14
    анонимен ( преди 3 години )
    Този волан изглежда много спортно и футуристично но на практика сигурно е доста неудобен. Може би за магистрала е ок. Но ако караш по планински пътища със завои ще е голяма мъка.
  • #13
    анонимен ( преди 3 години )
    дизайна на тесла е въпрос на вкус както казало кучето което си облизало орехчетата
  • #12
    до 21 ( преди 3 години )
    Напротив, въпреки лошата сглобка, колите на тесла имат много високо премиум излъчване, което в същото време е семпло като при ферари. Немските парвенющини с килата хром по фалшивите ауспуси и бутафорни отвори за въздух изглеждат като правени преди петдесет години - тежки, тромави, грозни, новобогаташки, несъразмерни, с объркани пропорции и грозни дизайнерски решения. Красивото е семпло, а не хромирано.
  • #11
    анонимен ( преди 3 години )
    130 000 долара изобщо не е скъпо за хората които купуват такъв тип коли, все едно няма БМВ-та примерно по 350 хиляди лева? То 800v-та KIA GT ще е към 80000$, свиквайте.
  • #10
    анонимен ( преди 3 години )
    Колата на хартия е много добра,щеше да е перфектна ако бяха пуснали версията с над 800км. ама явно към момента е непостижимо.Ясно е че кола с 2 сек. ускорение до 100км.ч. първо няма друга, второ близка като ускорение би струвала 2-3-4-5, че при някой модели и над 10 пъти по-скъпо. От тая гледна точка, това е най-доброто на пазара като цена-качество. Но мен лично ме дразни че купето е на вече престарял модел, на който му личи, че вече е много стар, интериора също е отврат. Но като кола си е супер
  • #9
    анонимен ( преди 3 години )
    проблема на мъск е че предлага високотехнологичен продукт в нискокачествена упаковка на изключително висока цена която няма премиум излъчване
  • #8
    анонимен ( преди 3 години )
    един приател пита като пътуваш с електромобил какво е електромагнитно излъчване вътре в купето
  • #7
    анонимен ( преди 3 години )
    И ти не се коси за малкото "чушле".
  • #6
    Гочето с голфа ( преди 3 години )
    Електромобила е зараза. Разпространява се все повече. Ти светни някой че:1. Не трябва да виси по сервизите за регулярни обслужвания.2. Не трябва да купува нещо, дето спонсорира едни хора дето само войната им е в главата.3. Като иде на село може да си зареди от контакта.4. Не трябва да се притеснява къде и какво зарежда, че разредители в горивото много.5. Детето му не диша директно миазмите от ауспуха.6. Кара с един пeдал сто пъти по гладко от всеки автомат,пък чакай да се върне отн ...
fallback
Последни