fallback

Ford иска да ви пуска реклами в колите

Компанията патентова технология, която записва билбордовете край пътя и ги показва на шофьора

За повечето компании, заявките за патенти са нормален бизнес процес, тъй като, например, при автомобилите, има много неща, които трябва да се запазят, шпреди конкурентите да "надушат" нещо ново и да побързат да ви го отнемат. Но понякога нещата са доста странни и сбъркани.

Ярък пример за странна заявка за патент е такъв на Ford от 6 май. В него е лансирана идея, която превръща крайпътни билбордове, заснети от бордовите камери, в реклами, които да се показват на дисплея на мултимедията. И дори да може да кликате на тези своеобразни банери, за да се възползвате от даденото рекламно предложение.

Подобна идея би могла да се лансира без особено големи трудности: все пак повечето нови автомобили имат технологии които четат пътните знаци, включително ограничителните такива, за да ви дадат ценна информация, която да подобри сигурността и комфорта на пътуването ви. Но тук нещата са малко спорни.

Идеята на "Синия овал" е системата да сканира даден билборд, да интерпретира информацията от него и да ви поднесе най-важната част на дисплея на мултимедията. Според Ford това най-важно е например конкретен продукт, промоция, телефонен номер, уебсайт или пък работно време на дадена компания.

От една страна това е добре за маркетолозите, тъй като голяма част от подобни рекламни съоръжения остава незабелязана от преминаващите покрай нея или пък не й се обръща достатъчно внимание. Но пък да си представим бъдеще, в което си караме по пътя и колата ни види любимия ресторант, да ни плесне един банер на менюто му, знаейки, че обикновено в този ден от седмицата си взимате храна за вкъщи, ще е доста досадно...

Споменавайки досадно, все пак идеята на новите технологии е да ви помогнат да сте сигурни и най-вече фокусирани върху пътя. А изскачането на реклами от дисплея ще е доста разсейващо и по този начин - опасно начинание. За щастие, поне за момента технологията на Ford е на фаза "просто идея"...

fallback
  • #9
    бъчваря ( преди 3 години )
    Всъщност, идеята е добра. На мен много пъти ми се е случвало да гледам билбордове и да не мога да ги прочета. А тия, дето врещят против подобна технология... ами не си я купувайте или не я включвайте, дори да я притежавате. Просто е, е знам защо на *** все му се струва, че го работят.
  • #8
    анонимен ( преди 3 години )
    Прав си , ама не съвсем. Рекламите може да ти се струват разсейващи СЕГА , но след 20 години , когато новите автомобили ще са с автономност ще се чудиш какво да правиш и рекламите ще са си съвсем на място.
  • #7
    анонимен ( преди 3 години )
    Че му клъцна кабелчето веднагически! Не стигат децата и жената, ами и тая тъпня!
  • #6
    анонимен ( преди 3 години )
    Дано не го въведат наистина алчните търгаши-маркетолози от "синия овал".
  • #5
    Русия ( преди 3 години )
    ***
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    ама има лесно спираш интернета или слагаш тапа и няма реклами и пей сърце свири гъс
  • #3
    Дедо ( преди 3 години )
    Даа, дааа, само почакайте още малко! Който не иска да гледа реклами, ще си плаща - познато ли ви звучи? :D
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    Форд иска никога да не си купя тяхна кола...
  • #1
    Vegetoxz ( преди 3 години )
    Страхотна простотия! Като рекламите в youtube - още нещо което да дразни и пречи на водача.... ford
fallback
Последни