За повечето компании, заявките за патенти са нормален бизнес процес, тъй като, например, при автомобилите, има много неща, които трябва да се запазят, шпреди конкурентите да "надушат" нещо ново и да побързат да ви го отнемат. Но понякога нещата са доста странни и сбъркани.
Ярък пример за странна заявка за патент е такъв на Ford от 6 май. В него е лансирана идея, която превръща крайпътни билбордове, заснети от бордовите камери, в реклами, които да се показват на дисплея на мултимедията. И дори да може да кликате на тези своеобразни банери, за да се възползвате от даденото рекламно предложение.
Подобна идея би могла да се лансира без особено големи трудности: все пак повечето нови автомобили имат технологии които четат пътните знаци, включително ограничителните такива, за да ви дадат ценна информация, която да подобри сигурността и комфорта на пътуването ви. Но тук нещата са малко спорни.
Идеята на "Синия овал" е системата да сканира даден билборд, да интерпретира информацията от него и да ви поднесе най-важната част на дисплея на мултимедията. Според Ford това най-важно е например конкретен продукт, промоция, телефонен номер, уебсайт или пък работно време на дадена компания.
От една страна това е добре за маркетолозите, тъй като голяма част от подобни рекламни съоръжения остава незабелязана от преминаващите покрай нея или пък не й се обръща достатъчно внимание. Но пък да си представим бъдеще, в което си караме по пътя и колата ни види любимия ресторант, да ни плесне един банер на менюто му, знаейки, че обикновено в този ден от седмицата си взимате храна за вкъщи, ще е доста досадно...
Споменавайки досадно, все пак идеята на новите технологии е да ви помогнат да сте сигурни и най-вече фокусирани върху пътя. А изскачането на реклами от дисплея ще е доста разсейващо и по този начин - опасно начинание. За щастие, поне за момента технологията на Ford е на фаза "просто идея"...