fallback

Cupra Born се осмели да е по-бърз от братчето VW ID.3

Първият електромобил на новата марка изминава до 540 км с едно зареждане

Новоизлюпената марка и бивше подразделение на SEAT – Cupra, представи първия си сериен електромобил. Хечбекът Born, следва едноименната концепция, представена преди година, като споделя по-голямата част от гените си с Volkswagen ID.3.

За разлика от немския родственик, Cupra Born е със значително по-агресивен дизайн, като предницата разчита на запомнящи се изострени светлини и големи въздухозаборници. Цялостният по-спортен вид се допълва от острите линии на профила и масивния LED бар отзад, завършен със също така остри стопове и агресивна броня с интегриран дифузьор.

Първият електромобил на Cupra ще се предлага с избор между 6 различни дизайна на летите джанти, с диаметър от 18 до 20 инча. Те ще се предлагат с аеродинамични елементи, както и с типичните медни окраски, каквито могат да се забележат и по купето. Шест ще бъдат и опциите за цвят на каросерията, поне в началото.

Салонът, логично, изглежда доста познат, но все пак има и някои значителни разлики. Born е с по-голям, 12-инчов дисплей на мултимедията (10 инча при ID.3) и с по-спортни седалки с интегрирани подлакътници. Мултифункционалният волан има и няколко допълнителни бутона, контролиращи функции, налични само при испанския електромобил.

Както и ID.3, Cupra Born е ексклузивно със задно задвижване, реализирано от електромотор с мощност 150 к.с. (110 kW) и 310 Нм в базовата си версия, технически отговаряща на Pure Performance при немския роднина. Тя използва и същата 45-киловатчасова батерия, доставяйки пробег от 340 км, и ускоряваща от 0 до 100 км/ч за 8,9 секунди.

По-нагоре е версията на Cupra с 204 к.с. и по-голяма батерия с капацитет 58 kWh, която запазва 310-те нютонметра, но позволява ускорение от 0 до 100 за 7,3 секунди и пробег до 420 км. Това, което отличава испанския претендент, е динамичният пакет E-Boost, позволяващ максимална мощност от 232 конски сили, който не се предлага при ID.3. С него, хечбекът ускорява от 0 до 100 км/ч за 6,6 секунди, а пробегът с 58-киловатчасовата батерия си остава непроменен – 420 км.

Най-мощната версия може да се комбинира и с по-голяма, 77 kWh батерия, като в случая пробегът с едно зареждане става 540 км. Негативният ефект от по-високото тегло е по-слабото ускорение (7 секунди от 0 до 100 км/ч). И макар МЕВ-платформата да поддържа система с два електромотора и съответно 4х4 задвижване, такова за момента не се предвижда.

Серийното производство на Cupra Born ще започне през септември, като испанският хечбек ще се асемблира в завода на Volkswagen Group в Цвикау, Германия, където от 2019 година насам от поточните линии излиза и ID.3. На по-късен етап ще станат ясни и цените на новия електромобил.       Повече снимки на Cupra Born вижте в ГАЛЕРИЯТА:

fallback
  • #13
    анонимен ( преди 3 години )
    Е точно с това име Купра да се диференцира звучи като афтърмаркет доработка на японски дрифт-автомобил.
  • #12
    анонимен ( преди 3 години )
    Прилича на новата Хонда Джаз малко отзад. Отпред е като ID3, само фаровете са малко по-стопени сякаш. Не мога да разбера дизайна на тая кола.
  • #11
    край ( преди 3 години )
    Германчетата нещо не вдяват - колко е бърза една електричка е последната цел на електрификацията на колите. достатъчно е да подържа 120-130.
  • #10
    анонимен ( преди 3 години )
    Шкода Енияк е по-скъпа от ID.4, така че не знам как очаквате тази да е по-евтина от ID.3. Но както Шкодата, така и Купрата са обявени като по-нискосерийни поради политически причини. Повечето доставки на батерии засега ще отиват в бащината марка.
  • #9
    анонимен ( преди 3 години )
    Най-важното го няма - да кажат с колко хилки ще оскъпят .
  • #8
    анонимен ( преди 3 години )
    Щял да се асемблира, хахаха . Следващата стъпка ще е да премете шльокавицата за официална азбука в сайта, като я допълвате с емотикони. :)
  • #7
    анонимен ( преди 3 години )
    Не разбирам как ще правят спортни модели върху платформи, които по презумция не са спортни.
  • #6
    анонимен ( преди 3 години )
    Какво значи нишова кола, която просто има сменена емблема? И то с този външен вид?
  • #5
    анонимен ( преди 3 години )
    Купра беше създадена, за да е по-нишова (спортна) от Сеат. Не знам как решихте, че ще бъде по-евтина от Фолксваген.
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    Това сега Сеат ли е или нещо различно? Обърках се...
fallback
Последни