Внезапното светване на приборния панел на "Check Engine" (Провери двигателя) може да доведе шофьора до пристъп на паника и да го накара да пресмята, колко ще му струва сериозния ремонт на автомобила. Невинаги обаче това означава голяма опасност и тя може да бъде неутрализирана с малко усилия.
Понякога "Check Engine" светва, когато електрониката открива грешка в работата на двигателя, на автоматичната скоростна кутия или на системата за неутрализиране на отработените тазове и я запазва в своята памет. Проблемът може да бъде в обемния датчика за разход на въздуха или в датчика на ламбда-сондата, ако в нея, например, по някаква причина е попаднала вода. С течение на времето тя ще се изпари и грешката ще изчезне.
Check Engine може да се активира и при прегряване на електромагнитната муфа на кросоувъра. Понякога това се случва след дълго буксуване в калта, когато муфата просто не издържа. И тук "Провери двигателя" няма нищо общо.
Опитните механици твърдят, че "Check" често се активира заради неизправност в други агрегати, като в същото време няма проблем в самия мотор. Затова и шофьорът не бива да се паникьосва, а просто да спре и да остави автомобила да работи на празни обороти. По този начин муфата ще изстине и "Check Engine" просто ще изгасне.
Същото се отнася и при прегряване на вариаторната или роботизираната скоростна кутия. Течността в нея може да се нагрее при продължително движение с висока скорост или при дълго изкачване на стръмен хълм, тъй като трансмисията е подложена на сериозни натоварвания. В случая решението е същото - спиране и оставяне на агрегата да се охлади. Тук трябва да се отбележи, че лампата светва, преди течността в скоростната кутия да достигне критична температура и така електрониката предупреждава за опасност от реално прегряване.
Сигналната пиктограмата също така присветва при влизане на сажди в клапана за рециркулация на отработените газове (EGR). В този случаи поведението на автомобила не се променя по никакъв начин, като е достатъчно клапана да бъде демонтиран и почистен.