Двигателят е сърцето на всеки автомобил и затова неговото състояние е много важно. Още повече, ремонтът на мотора винаги струва скъпо. А много често се случва, човек да си купи кола на старо, при която двигателят да е работил равномерно, без да издава шум и да има дим от ауспуха. В един момент обаче се оказва, че двигателят харчи много масло.
Разбира се, това не пречи автомобилът да се кара още известно време, но тогава проблемите започват да се задълбочават. Налага се, например, да се премахне катализатора. Как обаче човек може да разбере, дали двигателят харчи масло и да си спести покупката на такъв автомобил?
Има няколко начина, като идеалният е купувачът да присъства лично на стартирането на двигателя след продължителен престои. Когато автомобилът запали, от ауспуха може да излезе известно количество сив дим. След това газовете ще станат безцветни, но това е сигнал, че двигателят на тази кола харчи масло.
Вторият способ е да се отвори капачката, през която се сипва масло в двигателя. Прокарване пръст през гърловината и ако той е чист след това, значи всичко е наред. Ако обаче по пръста останат следи от нагар, почти сигурно с двигателя има проблем.
За третия начин са нужни двама души -.единият сяда зад волана и стартира двигателя, а другият наблюдава тръбата на ауспуха. Този на шофьорската седалка дава газ до 3000 оборота и ги поддържа в продължение на 30 секунди, след което натиска педала до край. В този момент може от ауспуха да изскочи кълбо сив дим, което ще покаже, че моторът си харчи повече масло.