fallback

Как да разберем дали двигателят харчи масло

Ето три начина за откриване на този сериозен проблем

Двигателят е сърцето на всеки автомобил и затова неговото състояние е много важно. Още повече, ремонтът на мотора винаги струва скъпо. А много често се случва, човек да си купи кола на старо, при която двигателят да е работил равномерно, без да издава шум и да има дим от ауспуха. В един момент обаче се оказва, че двигателят харчи много масло.

Разбира се, това не пречи автомобилът да се кара още известно време, но тогава проблемите започват да се задълбочават. Налага се, например, да се премахне катализатора. Как обаче човек може да разбере, дали двигателят харчи масло и да си спести покупката на такъв автомобил?

Има няколко начина, като идеалният е купувачът да присъства лично на стартирането на двигателя след продължителен престои. Когато автомобилът запали, от ауспуха може да излезе известно количество сив дим. След това газовете ще станат безцветни, но това е сигнал, че двигателят на тази кола харчи масло.

Вторият способ е да се отвори капачката, през която се сипва масло в двигателя. Прокарване пръст през гърловината и ако той е чист след това, значи всичко е наред. Ако обаче по пръста останат следи от нагар, почти сигурно с двигателя има проблем.

За третия начин са нужни двама души -.единият сяда зад волана и стартира двигателя, а другият наблюдава тръбата на ауспуха. Този на шофьорската седалка дава газ до 3000 оборота и ги поддържа в продължение на 30 секунди, след което натиска педала до край. В този момент може от ауспуха да изскочи кълбо сив дим, което ще покаже, че моторът си харчи повече масло.

fallback
  • #17
    А бе ( преди 2 години )
    Някой да беше извадил щеката при работещ загрял двигател...
  • #16
    ники ( преди 3 години )
    Тойота дори и да харчи масло не пуши за разлика от други автомобили
  • #15
    ............ ( преди 3 години )
    Като проверяваме от щеката за маслото ,например след 1000км изминат пробег...
  • #14
    Игнат Костов ( преди 3 години )
    Това е пълна глупост,кой ви дава възможност да пише те?
  • #13
    анонимен ( преди 3 години )
    #10, ако доливаш 200 грама, значи ти е изхарчила повече от литър, понеже като си го сменял си напълнил догоре, а щом доливаш, значи ти е паднало под минимума. Което не е проблем, ама да знаеш, че ти харчи.Иначе не знам ква е драмата с доливането. Едно време имах един ситроен дето не бутваше въобще, но на другите ми коли винаги съм доливал. Много важно, че съм похарчил 20-30 лв за 10 000 км.
  • #12
    ;-) ( преди 3 години )
    Пък мойта кльопа масло отпред, а отзад излиза Deutsche Markenbutter...по един калъп на седмица.
  • #11
    Роко ( преди 3 години )
    Представям си да си продавам колата,и някой разбирач да дойде и да ми държи на 3000оборота двигателя известно време как не,нека си бърка в ауспуха и да облизва капачката за масло колкото иска.
  • #10
    Zig zag ( преди 3 години )
    A
  • #9
    До N:3 ( преди 3 години )
    Колата ми е Golf 4 1.6 SR ,на 280000 км Харчи масло ама грънци..,на 10 Хил км доливам 200 грама масло и тук виж следващата смяна дошла..;) Жив и здрав да си, разбирачи.
  • #8
    Car guy ( преди 3 години )
    Въпреки че имам soft spot за японските коли, не мога с ръка на сърцето да не призная, че при тях много рядко съм виждал, някоя ДА НЕ харчи масло. Предимно субару, мицубиши и нисан. На второ място след това са вагаджийките (бензините) и беемве-тата. В днешно време си е като конструктивно заложено да си харчат масло, явно уплътняването производителите го нямат за нищо.
fallback
Последни