Световната премиера на McLaren Artura се състоя още в средата на февруари, когато започна и приемането на поръчки за новия модел. Оттогава насам британският производител продължава да подгрява интереса към първия представител на новата гама високопроизводителни хибриди (High-Performance Hybrid, HPH), като сега разкри и техническите характеристики на болида.
Artura е и първият модел на марката, който е изграден на новата архитектура McLaren Carbon Lightweight Architecture (MCLA), която представлява система от няколкостотин карбонови детайла, обединени в 72 компонента за монокок конструкцията на машината.
И докато карбоновата конструкция значително олекотява спортната мегамашина, то и двигателят на новия модел е минал на "диета". Изцяло новият V6 агрегат е голяма гордост за британците, тъй като е проектиран и създаден "от нулата". Трилитровият мотор е с компактни размери, благодарение на дизайна си с турбини, позиционирани централно между двете страни с цилиндрите.
Новият двигател тежи с около 50 кг по-малко от предходния V8 на марката, а благодарение на новия дизайн и компактните размери се е освободило по-голямо пространство в отсека, което ще подобри охлаждането. И последно, но не по важност - новият V6 превъзхожда по мощност всички 8-цилиндрови модели на McLaren, с изключение на Elva и Senna.
Конвенционалният мотор е подпомаган от електродвигател, вграден в трансмисията. Мощността му е 94 конски сили (70 kW), а въртящият му момент 225 Нм. Сумарната мощност на хибридната система е 680 конски сили (500 kW), а въртящият момент е 804 Нм, постигани в диапазона 2200 - 2500 об/мин. Със съотношението си мощност-тегло от 481 к.с./тон, Artura е с третия най-добър коефициент в гамата на McLaren, след гореспоменатите Elva и Senna.
McLaren Artura използва изцяло нов дизайн на задното многозвенно окачване, което дава значителни предимства по отношение на динамиката. Стабилизиращата щанга тук е е пред задния мост, а не зад него като на предходните автомобили на компанията, а като краен резултат твърдостта на задното окачване е със 75% по-висока от тази при 600LT.
Другото уникално решение е вграденият блутут сензор във вътрешната страна на гумите Pirelli, който постоянно събира данни за налягането и температурата. Това ще позволи суперколата да е първият модел на McLaren при който в пистовия режим ще може тези параметри да се следят в реално време от телеметричната система.
Повече снимки на McLaren Artura вижте в галерията: