fallback

Dacia подготвя обновяване на Duster

Кросоувърът получава промени в дизайна, но не и в задвижването

Сегашната Dacia Duster все още е базирана на първото поколение на модела, като през 2017 години беше основно преработена и получи предимно визуални промени. На кросоувъра сега му предстои фейслифт, който трябва да стане факт до края на годината.

Снимки на прототипи на модела бяха публикувани в групата Dacia Duster Trails & Technical във Facebook, като на тях се виждат два автомобила с минимален камуфлаж. От изображенията става ясно, че обновеният кросоувър ще поучи Y-образни дневни и задни светлини в стила на изцяло новите Logan, Sandero и Sandero Stepway.

И двата прототипа се отличат по алуминиевите си джанти с двойни спици и черни акценти. Дизайнът им е подобен, но различен от този на алуминиевите джанти, които Dacia предлага за високите нива на оборудване - SL Blueline и Prestige. На предния калник има надпис 4WD, което подсказва, че Duster продължава да използва старата система за задвижване на четирите колела с централен диференциал, взета от Nissan.

Що се отнася до двигателите, там промени не се очакват и кросоувърът ще продължи да се предлага с избор от 6 агрегата. Бензиновите 3-цилиндров TCe 90, следван от 4-цилиндрови TCe 130 и TCe 150 (всичките с турбо), а дизелите - 4-цилиндрови dCi 95 и dCi 115. Последната версия е TCe ECO-G 100. Както подсказва името, това е 3-цилиндров турбомотор, който работи на бензин и на газ.

Минимални са шансовете, поне на този етап, да се появи мек хибрид или системата E-Tech на Renault. Причината е, че Duster използва платформата B0, която представлява евтин вариант на шасито Nissan B от 2002 година.

Снимки: Facebook

fallback
  • #7
    raides ( преди 3 години )
    Няма големи или малки държави, има успешни и затънали в блатото, а сетете се соя сме ние. Ако имахме държавници всичко можеше да стане, а ние 31г. копаеме дъното и това е голата и сурова истина. Да беше само с колите, какъвто и отрасъл и бизнес да хванеш не вирее тук... а ако сглобяваме и цените са преференциални за нас или държавт дава субсидии, кой не иска да кара нова кола.
  • #6
    До6 ( преди 3 години )
    Не е така. Примерите които даваш не важат. Римак и Кьонигсег са луксозни спортни автомобили и супер лимитирани серии. Нямат нищо общо с масовото производство.А пък Тесла и Спайсекс са полудържавни компании. Там американското правителство е наляло не се се знае колко милиарда. "Инвеститорите" всъщност са федералните банки. Печат пари от нищото и ги дават на компании любимки за да стимулират растежа на икономиката. Това е държавна политика. И все пак са в САЩ където има работна ръка.
  • #5
    анонимен ( преди 3 години )
    Има голяма разлика между това да произвеждаш ( да сглобяваш ) автомобили с готови технологии и това да РАЗРАБОТВАШ автомобили. Румънците сглобяват автомобили. техните разработки се свеждат до дизайна на външния вид и интериора. Всичко друго го вземат на готово от Нисан и Рено. Истинско производството означава от единия край на фабриката да влизат сурови материали а от другия край да излизат готови автомобили и всички основни технологии да са собствена разработка. Това го могат само големите.
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    Малките държави не могат да произвеждат автомобили. Това е сложна работа. Трябват много инженери, ,много специалисти и добре обучени работници. И разбира се огромни инвестиции технологии и производствена база. За да започнеш масово производство трябва вложиш десетки милиарди във фабрика и обучение на кадри. А после дори само разработката на един модел и тя струва милиарди. Не е проста работа. Румънците се справят с помощта на Рено и Нисан които им дават технологиите. Иначе да са фалирали.
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    Румънците/Дачия отдавна произвеждат автомобили и работата им с Рено започва още преди 60 години. По едно време бяха прехвърлили производство и в България но нашите се провалиха и не успяхме да го запазим. България няколко пъти се опитвала да произвежда автомобили и винаги е било провал. 90-те години англичаните ни дадоха да правил модели на Rover. Руснаците ни дадоха да сглобяваме москвичи а Най успешното ни производство бяха автобусите Чавдар.
  • #2
    Петко Таков ( преди 3 години )
    Румънците избиха рибата !!!Българите лапат мухите !
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    Ако направят 4х4 130 (или по-добре 140) кс на газ ще е трепач
fallback
Последни