IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Toyota работи над V8 мотор с две турбини

Новият двигател ще дебютира при Lexus, както и на следващата Tundra

Японският производител постепенно се разделя с V8 двигателите си. Вече е известно, че новото поколение на Land Cruiser остава бъде такъв мотор, като ще заложи на V6 мотор, който ще бъде и част от хибридна система. Сегашният Lexus LS също остава без V8, като се предлага с V6 с турбо или с допълнителна електрическа помощ.


Toyota V8


Оказва се обаче, че в Toyota разработват нов 8-цилиндров мотор с две турбини, като патент за него е бил подаден още през миналата година. От чертежите става ясно, че при него двата турбокомпресора се намират в долната част, като по този начин подобряват времето за реакция на дроселната клапа.

Подробности от патента разкриват, че новият V8 ще се предлага и във вариант с една турбина. По-мощната от двете версия ще развива мощност от около 600 к.с., което е на нивото на германските спортни премиум-седани. Двигателят ще се появи при бъдещите автомобила на Lexus - LS F, LC F и IS F, които трябва да се конкурират с M-моделите на BMW.


Lexus IS


Новият агрегат няма да се ограничи с луксозната марка на Toyota, а ще се поставя и на високопроизводителната версия на следващото поколение на пикапа Tundra. Така тя ще може да си съперничи с Ford F-150 Raptor и Ram 1500 TRX, като ще позволи на Toyota да възстанови господството си в легендарното състезание Baja 1000. През 90-те години японската марка тя печелеше състезанието, благодарение на версията TRD Truck Trophy.

Засега от Toyota не дават подробности за бъдещия мотор, но се очаква, че той ще дебютира през 2023 при фейслифта на Lexus LC.

Снимки: Toyota

0 от 500
  • #19
    0 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    До 16: А ти си номер 1 по овцедушие. Чакай да се случи чудо докато Tesla, VW, Stellantis, GM, Renault, Ford и китайците работят здраво и вече продават. Тойота, наред с другите японски воденични камъни - Субару, Мазда и Сузуки, са на опашката и дори малко под опашката - където е миризливото отверстие, залепнали здраво като хемороид.
  • #18
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Смех ( преди 1 месец )
    Кой ли купува днес хибрида Приус.Има по малко продажби и от Лада Веста
  • #17
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Факт! ( преди 1 месец )
    Цяла япония е най задлъжняла в Света ама тайота била най богата дето е на издръжка на държавата.Смех и циркЯпонските фенчета са някаква комедиина трупа за смях и забава.
  • #16
    8 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Съвсем скоро Тойота ще направи революция и при ел.колите, ще изкарат фундаментално новия принцип на твърдотелна батерия с голям пробег и по-бързо зареждане. Общо взето Тойота е най-богатата марка и може да си позволи да влага в много направления, затова е световния технологичен номер 1 и номер 1 по продажби и номер 1 по здравина и номер 1 по цена на компанията.
  • #15
    6 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Общо взето Тойота е марката с най-много патенти, това е защото е най-напредничава и докато другите влагат всичките си ресурси в електрички, Тойота влага ресурсите се в работещи решения и продаваеми такива, каквито са хибридите, и днес всички правят хибриди,а не турбо дизели, а германците твърдяха,че бъдешето са дизелите, е стана както каза Тойота естествено,след това всички я следват. Така е и с водородните хибриди, след 15 години всички ще ги копират и тях. А Тойота ще направи революция и пр ел
  • #14
    7 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Хаха, то щото е маломощна водородната Тойота затова БМВ я копират,а те закриха проекта си като провал - даваше 50/100км. разход водород! А японеца го прави хибрид и германчетата копират, както копираха хибридите с 20 години закъснение. А ел.колите си продават първо поколение ел.коли и купуват батериите пак от японеца Санио или от кореиците LG. Германеца не е ли менгеме и чук друго не го бива, всичко поръчва от японеца, все пак знаеме какво е японска електроника.
  • #13
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До #2 ( преди 1 месец )
    Ти щот си супер напреднал в цехчетата на БХ за гумени уплътнения...***....
  • #12
    9 rate up comment 6 rate down comment
    Б ( преди 1 месец )
    Браво НОМЕР 6-ти,казваш им истини,но уви,многознайковците плещят своите простотии.Не могат да се премирят,че ТОЙОТА са НОМЕР едно в съвременните технологии,а другите само ги следват.
  • #11
    5 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    До 6: Нещо ти бягат думите. Искаш да кажеш, че никой не и копира хибридите в продължение на 20 години, дори след като си подариха патентите. Направиха толкова неуспешен и маломощен водороден авт., че им се наложи да сложат батерия, а във 2-то поколение постигнаха толкова малък прогрес, че просто сложиха по-голяма батерия и пак е маломощно и има по-малко място от Голф. А немците успешно продават второ поколение електромобили и готвят трето.
  • #10
    3 rate up comment 3 rate down comment
    до 9 ( преди 1 месец )
    Не се вълнувай клоши рено сами ще си фалират с тея елементарни саморазпадащи се евтинджоси.