fallback

Колко заработиха шефовете на големите производители в кризата

Разликата в заплащането в американските и в европейските концерни е космическа

Главният изпълнителен директор на General Motors - Мари Бара, е най-скъпо платеният ръководител на автомобилен производител за 2020 година, съобщава Automotive News.

Въпреки кризата, причинена от пандемията от COVID-19, тя е заработила 23,7 млн. долара, като по приходи е далеч пред останалите. Основната заплата на Бара (на снимката) е 2 млн. долара, но тя получава още 3,8 млн. като краткосрочни стимули, както е 13,1 млн. от дивиденти.

Нейният колега от на Fiat Chrysler Automobiles - Майк Манли, е заработил 14,2 млн. долара преди сливането на италиано-американски производител с PSA в новия концерн Stellantis. Малко повече - 16,7 млн. долара, е изкарал бившият изпълнителен директор на Ford - Джим Хакет, който напусна поста си през октомври. Заменилият го Джим Фарли е получил 11,8 млн. през миналата година.

Tesla също обяви заплащането на изпълнителния си директор Илон Мъск (на снимката) , който през 2020 година не е получавал заплата от компанията. Той обаче е постигнал 6 от предварително заложените в договора му етапи за развитието на компанията и така получава възможност за закупи 50,6 млн. акции на автомобилния производител на цена от 70,01 долара за акция.

В момента ценните книжа на Tesla струват почти 700 долара за акция, което означава, че Мъск може да спечели 32 млрд., ако ги продаде. Все сделката му го ограничава, тъй като тя предвижда да задържи акциите поне 5 години, преди да може да ги продава.

Разликата между доходите на шефовете на автомобилни компании в САЩ и Европа е космическа. Изпълнителният директор на Ferrari - Луис Камилиери, който подаде оставка през декември, е заработил 375 846 евро (453 365 долара) за цялата година. От тях 363 960 евро е заплатата му, а 11 886 евро са парите за допълнителни разходи, които включват и ползването на служебен автомобил Ferrari.

Главният изпълнителен директор на Daimler - Ола Калениус (на снимката), е получил 1,6 млн. долара през 2019 година и 4,2 млн. долара като стимули. През 2020-а той намали възнаграждението си с 20% заради пандемията от COVID-19.

Най-трудно се намира информация за заплатите на изпълнителните директор на японските производители. Последната такава е от 2018 година, като показва, че шефът на Toyota - Акио Тойода, е получил 3,5 млн. долара.

fallback
  • #5
    До #8 ( преди 2 години )
    А ти като си толкова просветен, що не ни светнеш Германия с чии пари се възстановява след ВСВ?
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    5 е толкова заблуден. Сигурно дори и не е чувал, че Япония е била на страната на Хитлер във втората световна. Технологиите ги имат заради парите, които САЩ им наливат след войната.
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Хаха, най-загубените марки с най-големи бонуси, явно алчността ги движи.
  • #2
    Ха ха ха! ( преди 2 години )
    Увредените от ползване на рено/неудачия отново объркаха "любимата" си перачница, тоя път с Тойота и Япония! Всеки медик ще удостовери, че менталната им криза се задълбочава.
  • #1
    Швабен зи каскен ( преди 2 години )
    Публичният дълг е в общи линии правопропорционален на нивото на технологично развитие - високите технологии изискват големи инвестиции. Високоскоростните влакове, последните няколко поколения батерии, мобилни мрежи идват все от Япония. Това са технологии от съвсем друго ниво в равнение с допотопните канцерогенни тракащи дизелчета на вурстоядите с комични претенци за "иновативност".
fallback
Последни