IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Обречени ли са субкомпактните автомобили в Европа?

Суперминитата ще поскъпнат два пъти при новите екостандарти, но има и решение на проблема

Субкомпактните автомобили (известни още като сегмент В или супермини) са умираща порода на пазара в Европа, въпреки че в някои държави все още са на първите места по продажби. Те обаче постепенно биват изтласквани от малките кросоувъри, които привличат все повече клиенти.


Renault EV


През 2020 година на Стария континент са продадени 2,25 млн. автомобила от В-сегмента, което показва, че той все още е много важен за производителите. Положението обаче е на път да се промени, тъй като при новия екологичен стандарт Еuro-7, който влиза в сила през 2025 година, малките коли с двигател с вътрешно горене ще поскъпнат значително.

Според главния изпълнителен директор на Renault - Лука де Мео, тези превозни средства ще бъдат нерентабилни, но все пак има изход от положението. Топ-мениджърът е категоричен, че всеки двигател с вътрешно горене ще има нужда от филтър за твърди частици, съдържащ платина, родий и други скъпи метали, а това ще увеличи цената на автомобила.

"Няма значение дали говорим за Clio, струващо 15 000 евро, или за Mercedes S-Class за 120 000 евро. Разбира се, при S-Class филтърът е по-голям, но в процентно изражение спрямо цената на автомобила той излиза по-евтино и клиентът може да си го позволи. Затова и животът на компаниите, произвеждащи малки автомобили, ще става много труден", коментира Де Мео пред британското издание Autocar.

Шефът на Renault допълни, че при новия екологичен стандарт суперминитата може да удвоят цената си. Затова и единственото решение в случая е тяхната електрификация, тъй като цената на батериите спада с около 10% на година. Съответно, малките коли се нуждаят от малки батерии и така те са по-евтини от семейните електрически автомобили.

"Наближава моментът, в който двете криви - растящата на малките коли и намаляваща на електрическите ще се пресекат. Тогава автомобилите на ток ще станат още по-достъпни и жизненоважни в Европа", каза още Де Мео.

Снимка: Renault

0 от 500