fallback

8 начина да спестите от смяната на гумите

И два, по които никак не е препоръчително да го правите

Гумите, заедно със спирачките и кормилната уредба, са трите най-важни елемента в автомобила от гледна точка на безопасността ви. Затова смяната им не е област, в която е препоръчително да икономисвате твърде много. От друга страна, последните 13 месеца ни донесоха инфлация, забележима за всички освен за статистиците, и не е лоша идея поне малко да ограничим разходите. Следващите съвети могат да помогнат да го сторите.         Как да спестите от смяната на гумите (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #14
    Киро ( преди 2 години )
    Купувам само висок клас всесезонни гуми и въобще не се занимавам със смени, хотели, влачене, опашки и тн. Новото поколение всесезонни върши супер добра работа.
  • #13
    110 ( преди 3 години )
    Доста непрофесионална статия, има и тотално грешни неща. Втори комплект джанти добре ама докато избиеш смяната и току виж си продал колата и заминават подарък.Това за минимум 4мм през зимата, няма да го коментирам въобще, всеки с IQ над 60 може да прочете ЗДП и да разбере колко дебiлен е авторът на статията.Същото така може да прочетете официалната препоръка на Мишелин, за това кога една гума трябва да бъде изхвърлена.
  • #12
    анонимен ( преди 3 години )
    Абе вие по колко км правите на година , че за 3 години успявате да ги износите? Купих колата с две от гумите на около 3 мм , от тогава им навъртях 25хил км и с малко зор ще им изстискам още поне 5хил. докато стигнат до маркерите за максимално изностване, не ми се мисли ако ги бях оставил на задния мост - верно че са 17-ки , но все пак...
  • #11
    анонимен ( преди 3 години )
    Карам всесезонни 1-2 години и после ги продавам и си взимам пресни, друго си е новата гума да усетиш как лепне по асфалта. Със спестените пари се взеха супер яки джанти, старите и тях ги пуснах в интернет.
  • #10
    анонимен ( преди 3 години )
    Начинът е само един - караш още 10-15 хил км след като си решил че са за смяна.
  • #9
    ЙохиПланинеца ( преди 3 години )
    Със всесезонни гуми-3 години.По-изгодно едва ли има.Караш ги три години-хем са сравнително нови но ги износваш.Иначе зимни/летни ама 5 години.Всесезонни Мишелин,Нокиан,Гудиър,Вредешаин-супер са.И Нексен стават!
  • #8
    Златен талон ( преди 3 години )
    ако спазваш знаците и не превишаваш скороста ,не въртиш гуми като току що взел книжка 20 годишен с БМВ ,всесезонните гуми са идеални. Ако си в прохода Троян Кърнаре, изпускаш ги наполовина, качваш баира и после помпиш. Караш 5 години и сменяш с нови. Живи и здрави
  • #7
    Дим ( преди 3 години )
    Баланс се прави когато има признаци за дебалнсирана гума - лесно се усещат вибрации във волана или в краката! Не е нужно да ви бърникат баланса на всеки 10 000км! Изобщо не коментирам, че повечето "майстори" разчитат на 100% на машината и не знаят какви ги вършат! Виждал съм "балансирани" гуми с по една педя налепени тежести и грешно поставена най-тежка част на гумата спрямо джантата!
  • #6
    Дим ( преди 3 години )
    Два комплета джанти + комплет зимни и комплект летни гуми, сменяте си ги сами! Това е най-изгодния вариант. Хем лично си оглеждаш дискове, накладки, маншони когато си ги сменяш! Нещо което в повечето гумаджийници не правят! Втория комплет джанти няма какво да го смятате като разход за изплащане!Винаги могат да се продадат отделно или при продажба на колата!И най-добрите всесезонни гуми имат 5-6м по дълъг спирачен път от зимна гума през зимата или лятна през лятото - това са гуми за самоубийци!!!
  • #5
    анонимен ( преди 3 години )
    "Алтернативно обаче можете просто да купите още един комплект джанти за зимните (или летните) гуми. Тогава смяната им ще ви отнеме двайсетина минути и ще ви спести поне петдесетачка."Което на практика не е така, щото и аз така си мислех. Гумите си искат баланс след всеки сезон, заради хубавите ни пътища. 4 гуми, сваляне, баланс и качване - взимат ми 30 лева. Затова пак съм с комплекти джанти и гуми, но не си ги слагам сам заради баланса и ми взимат 40 лева вместо 50 ако бях без джанти.
fallback
Последни