IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Наистина ли е опасно почернялото масло в двигателя?

Шофьорите трябва да се притесняват повече от обратния вариант

Много шофьори се напрягат, когато видят тъмно и почерняло масло в двигателя на автомобила си, но се отпускат блажено, ако то е светло и прозрачно, тъй като са убедени, че така трябва да бъде. Всъщност, подобен подход невинаги гарантира благополучието ни силовия агрегат. А понякога това може да има катастрофални последици.


масло двигател


Защо може да се стигне до това? Припомняме, че маслото се състои от различни основи - минерална, полусинтетична или синтетична, в които са разтворени различни добавки. Последната от тях - синтетичната, при някои смазки за двигателя достига до 20% от общия обем. Цветът на лубриканта е светло-жълт или кафяв, като субстанцията задължително е прозрачна и прилича на бира.

Грубо казано - маслената основа отговаря за намаляване на триенето между различните части на механизма, а добавката, освен че също помага за това, предотвратява появата на пяна, повишава работната температура на смазката, пречи на окислението и прочие. В това число влиза и подобряване на измиващите свойства на маслото. А те са много важни, защото премахват образуваните нагар и твърди частици в двигателя.

Всички това може да се появи върху буталата, по повърхността на горивната камера, на клапаните, както и в маслените канали на блока на цилиндрите. Тези отлагания не помагат за добрата работа на двигателя, като изобилието им може да доведе дори до повреда на силовия агрегат. Затова и "измиващите" свойства на маслото са много важни.

Затова, ако смазката, която се вижда върху пръчката, контролираща нивото на маслото, е черна, това е добър признак (разбира се, ако се спазват редовни интервали на смяна на маслото и на филтъра). Тъмният цвят на лубриканта означава, че той върши добре работата си - разтваря всички отлагания и нагари, като не им позволява да се задържат във вътрешността на двигателя. И при смяна на маслото цялата тази гадост ще бъде премахната.


масло двигател


Ако обаче след тази операция и навъртяни няколко хиляди километра смазката още е прозрачна и чиста, това означава, че тя те изпълнява своите функции. Всичката мръсотия, образувана след изгарянето на горивото, остава в двигателя, а това рано или късно води до сериозни проблеми. Те винаги завършват с ремонт, затова и такова масло веднага трябва да бъде сменено.

0 от 500
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Аз ( преди 16 часа )
    Проверих нивото на маслото с щеката. Гледам и се чудя, няма масло. Един приятел ме ПОСЪВЕТВА : Вземам по дълга и ще видиш че има
  • #7
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    До номер 1,еми да не сте си купували такива скъпи и трошливи коли, м даа....
  • #6
    14 rate up comment 0 rate down comment
    Ъ ( преди 3 седмици )
    При дизелов мотор след 50 километра е вече черно
  • #5
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Бла ( преди 3 седмици )
    Една причина маслото да потъмнее е когато е изложено на голяма топлина, както в работещ двигател.
  • #4
    11 rate up comment 0 rate down comment
    Хаха ( преди 3 седмици )
    Колко пъти ще превеждате една и съща статия с различно заглавие? Всеки поне малко запознат трябва да знае, че маслото което си върши истински работата при дизел трябва да стане черно дори след 1ч работа на двигателя. При бензин, газ, метан просто потъмнява.
  • #3
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Глупости говориш ( преди 3 седмици )
    Глупости са това че на газ не става черно също като на бензин не това не е критерий газта.
  • #2
    16 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Ако сте изминали няколко хиляди км и не е почерняло- най-вероятно карате на газ.
  • #1
    17 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    А какво да правим ако колата ни няма пръчка за маслото както е при БМВ Мерцедес и Порше? За да видим в какво състояние е трябва да източваме през пробката. Реално обаче просто трябва сменяме на всеки 8000 км и да сме спокойни.