fallback

Audi A6 се превърна в 5-метров електрически модел

Топ-версията на A6 е-tron ще има пробег над 700 км

Компанията Audi представи на автосалона в Шанхай концептуален модел, който ще показва какво ще бъде следващото поколение на A6. Електрическият седан получава имeто A6 e-tron, като серийният му вариант ще повтаря на 95% показания прототип.

С новия модел Audi потвърждава намеренията си за отказ от двигателите с вътрешно горене. Затова и показана в Китай концепция е изцяло електрическа, но няма нищо с представеното и пуснато на пазара семейство Audi e-tron GT. Ако то използва платформата J1, чиито елементи са унифицирани с шасито на Panamera, то бъдещото A6 ще стане първият модел на новата електрическа архитектура PPE (Premium Platform Electric). Тя ще се използва за големи и скъпи електромобили на VW Group.

В сравнение със сегашното A6 новият концептуален модел е много по-широк - 1960 мм срещу 1886 мм. Останалите размери са дължина от 4960 мм, височина - 1440 мм и междуосие - 2950 мм, като тук максималната разлика е само 26 мм. Още повече, това вече не е седан, а лифтбек с 5 врати или както го наричат Audi - Sportback, който е качен на 22-цолови джанти.

Концептуалният модел е със скрити във вратите дръжки и камери вместо огледала, но въпреки това като аеродинамика не успява да се доближава до показания само преди дни сериен Mercedes-Benz EQS, с който ще се конкурира. Коефициентът Cd на A6 e-tron е 0.22, докато този на EQS е 0.20.

Матричните фарове на електромобила могат да "рисуват" данните от навигацията на пътното платно или да показват информация за нивото на заряда в батерията на стената на гаража. Снимки на интериора на лифтбека не се показват, но от Audi разкриха техническите му характеристики.

Задвижването на A6 e-tron става с два електромотора (по един на всяка ос) със съвкупна мощност 476 к.с. и 800 Нм. Топ-версията ще ускорява от 0 до 100 км/ч за по-малко от 4 секунди, но ще се предлагат и варианти с по-слаба мощност, които ще се нуждаят от 7 секунди за същото.

Капацитетът на батерията е 100 кВт/ч, а обявеният пробег с едно зареждане - над 700 км. Цялата електрическа система работи с напрежение от 800 волта, като лифтбекът ще може да се зарежда от терминал с постоянен ток с мощност до 270 кВт. В този случай 10 минути са достатъчни за получаване на допълнителен заряд за 300 км, а зареждането на батерията от 5 до 80% ще отнема 25 минути.

Още снимки на Audi A6 e-tron - вижте в галерията:

Серийното Audi A6 e-tron ще бъде представено през втората половина на 2022 година и ще излезе на пазара през 2023 година. Електрическият модел ще се произвежда както в Германия, така и в Китай, като ще това става едновременно с бензиновото A6 (ако има такова), което ще получи различна платформа и каросерия.

Снимки: Audi

fallback
  • #8
    Име ( преди 3 години )
    моето от 2015 вдига до 100 за 4.1, защо да давам 10 пъти повече пари за 3.9? Още повече няма да чакам 4 часа да се зареди за да изкарам 1000км ... докато не направят електрическа кола с промег 1500км която на 10 година да изминава 1000км с всичко електрическо включено ... не стават!
  • #7
    До: 12 ( преди 3 години )
    Аз лично, не планирам скоро да си купя ел. автомобил. Ти планираш да не чакаш, желая сполука.
  • #6
    анонимен ( преди 3 години )
    Тази информация за скорост на зареждане е само на хартия. В реалния живот, ако изобщо намериш зарядно с такава скорост, не се знае дали ще я получиш. И дори това да се случи, тези литиево йонни батерии няма да издържат много на такъв стрес. Изобщо електричките със сегашните батерии са едно голямо прибързване, от което нямаше смисъл. Ако наистина искаме някаква еко промяна, трябва да почакаме. Бъдещето е на електромотора, но не и с тези батерии.
  • #5
    анонимен ( преди 3 години )
    Най накрая, хубаво Ауди, да хваща окото
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    Продават немците точно толкова за колко китайчетата им отпуснат батерии. Хех, аболютни технологични смешници. Догодина като им вдигнат китайчетата цените на батериите и немците ще изпофалират, щото канцерогенните дизеляци няма вече как да ги спасят че никой няма да ще да ги купува.
  • #3
    Leberknoedl ( преди 3 години )
    Нещо гледам улужливо пропускат 'спецификацията' на теглото - сигурно върви към 3 тона. Големи са вагонетките, ей. За 5 електрически модела вече имат 3 различни платформи. Ефективност по швабунгерски.
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    До 4: големи спецификации, няма що. 700 км от 100 кВт, ама само ако се кара по нанадолнище. Ха-ха-ха-ха!
  • #1
    VAYK ( преди 3 години )
    "междуосие - 2950 мм"??? Вероятно е грешка :)))
fallback
Последни