Това са два от големите конкуренти на пазара на употребявани автомобили, които отдавна са си спечелили сериозна аудитория. Съответно, те се радват на стабилно търсене на пазара втора ръка. Кой обаче измежду Opel Astra J или Renault Megane 3 получава повече похвали от собствениците си?
Двата модела се предлагат основни като хечбек, но на някои пазари Astra е представена доста сериозно и като седан. Също така имат и комби-варианти, както и купета, което увеличава избора на евентуални купувачи. Като преимущество може да се отчете и големият брой двигатели, достъпни както за германския, така и за френския автомобил.
Opel Astra:
Поколение J на Astra се произвежда от 2009 до 2017 година, като претърпя сериозен фейслифт през 2012 година. Цените варират между 4000 и 10 000 евро, като за около 6000 евро може да се намери добре оборудван автомобил с приличен пробег.
Изборът при двигателите е доста голям, като най-често се срещат бензинови мотори с обем 1,4 и 1,6 литра, които в зависимост от настройките и турбото развиват до 180 к.с. Дизелите са 1,6-литров със 136 к.с. и 1,7-литров със 170 к.с. При скоростните кутии преобладава механиката, но има и класически автомат.
За какво хвалят Opel Astra?
Надеждност, управляемост, салон, багажник и лесна препродажба - това посочват собствениците като плюсове.
Vasily Gazichev: "Това не е първият ми Opel, така че бях наясно, какво да очаквам. За 6 години колата не ме е подвела нито веднъж. Освен стандартните консумативи съм сменил само резервоара на антифриза. Салонът е в идеално състояние. Това е кола, в която се чувстваш приятно и не предизвиква дискомфорт".
Andy Frizorger: "Отличен автомобил - както за ежедневна употреба в града, така и за по-дълги пътувания. Обслужването не е скъпо. Признавам, че доста търсих и гледах, преди да го купя. Прочетох много мнения и накрая избрах Astra, като нито за момент не съм съжалил".
Stransky: "Комфортен и стабилен автомобил с удобни седалки. Практична кола, която върши отлична работа. Освен това е надеждна, а обслужването не е никак скъпо. Разходът на гориво също е напълно приличен".
За какво критикуват Opel Astra?
Обзор пред водача, качество на боята, скоростна кутия и светлини - това не се харесва на някои от собствениците.
Helen: "Толкова пари за ремонт за друг нов автомобил не съм харчила. Още на 10 000 км се появи проблеми с окачването, малко след това се пръсна предно стъкло. На 32 000 км се появи теч в скоростната кутия, а на 43 000 км се повреди термостата. Всичко това минута по гаранция, но след 2 години някои от проблемите - като този с автоматичната скоростна кутия се появиха отново. На 72 000 км се счупи модулът на запалването, после и климатикът. Електрическата система също дава дефекти. Смених и термостат. Накрая не издържах и я продадох".
Say Ape: "Купих автомобила от автосалон в друг град и още същия ден пътувах 150 км до дома си. След това исках да го върна, тъй като ме разочарова - тресе като трактор, стъклата се запотяват, обзорът пред шофьора е ужасен. Смятам да се отърва по най-бързия начин".
Vlad Semenov: "Непрекъснато се чува един неприятен звук от окачването, най-вероятно от втулките на стабилизиращата щанга. В сервиза ми казаха "Спокойно, всички са така". Фаровете вечно се изпотяват, хромирани елементи потъмняха много бързо".
Renault Megane:
Френските автомобили също са доста популярни, въпреки че някои шофьори ги отричат като вариант и предпочитат германското. Megane обаче е достатъчно популярен, а третото му поколение се произвежда от 2008 до 2016 година, като претърпя две обновявания - през 2012 и 2014 година. Цените на хечбека са подобни на тези на Opel Astra J.
Този модел се появи на пазара във времето, в което френският концерн активно развиваше дизелови си двигатели, така че повечето предложения са именно с такива мотори - основно 1,5-литровия, който развива между 86 и 110 к.с. Бензиновите варианти са 1,2-литров (122 к.с.) и 2,0-литров (220 к.с.). Най-популярната скоростна кутия е механичната, докато при автоматика около половината се пада на вариатора.
За какво хвалят Renault Megane?
Салон, надеждност, багажник, окачване и управляемост - това са силните страни на френския модел според стопаните му.
Mixac: "Колата ми е от 2012 година, като пробегът е 131 000 км. Досега не ме е подвела нито веднъж. Двигателят е прост, лесно се ремонтира, като частите не са скъпи. Освен стандартите консумативи, включително ремък, ролки и помпа, които се сменят на определен пробег, нищо друго не съм правил".
Alexander Ivanov: "Удобен и надежден работен кон. С него може да отидеш навсякъде. В салона е уютно, а окачването - неубиваемо. На 200 000 км смених съединител, други ремонти не съм правил. Ще я карам, докато спре".
Leonid Ermolovich: "За три години единственият проблем, който имах, беше с уплътнение на задните светлини. Смених го по гаранция. Всичко останало си работи чудесно. Седалките са удобни и най-важното - здрави. Преди това имах Hyundai Elantra, при който облегалката се счупи след 400 км пробег. През 2016 година не я бях палил повече от 3 дни при минус 30 навън. Запали веднага без никакъв проблем".
За какво критикуват Renault Megane?
Светлини, скоростна кутия и качеството на боята - това са най-честите претенции към модела.
Svetlana: "Определено не си струва парите. Убедих се, че французите не могат са правят автомобили. Не мога дори да се сетя нещо, от което да съм доволна - купих си кола, а се оказа каруца".
Alena: "Чупи се непрекъснато. Още на 8000 км пробег смених лостчето на мигачите, а на 12 000 км светна лампата на въздушната възглавница. На 15 000 км си отиде съединителят, появиха се и проблеми с кормилното управление. Климатикът също не работа както трябва и няма как в салона да бъде постигната нормална температура. През зимата замръзва люка на резервоара. Явно Megane не обича студа"
Elly: "Купих автомобила преди 2 години оттогава съжалих повече от 10 пъти. Когато купиш чисто това кола си мислиш, че поне в началото ще влизаш в сервиза само да обслужване, но не е така. Непрекъснато се чупят различни неща, като това се случва веднага след изтичането на гаранцията им".