fallback

Бившият дизайнер на Seat ще отговаря за Dacia и Lada

Шефът на Renault Group назначи хората, които ще ръководят новото обединение

Румънските Dacia и руската Lada, които в началото на януари бяха обединени в едно подразделение, продължават да се сближават. Генералният директор на групата Renault - Лука де Мео, назначи група от 13 топ-мениджъри, които ще управляват новата формация.

Начело на Dacia-Lada остава Дени Ле Вот (на снимката), чието назначаване беше обявено още през януари при публикуването на новата стратегия на Renault, наречена Renaulution ("Ренолюция"). Ле Вот започва кариерата си в Renault през 1990 година в отдела за продажби и маркетинг, като през 2016 година стана член на Съвета на директорите на АвтоВАЗ. През 2018 година той премина в Nissan, където беше назначен за вицепрезидент на американското подразделение.

Главен дизайнер на новото подразделение е Алехандро Месонеро-Романос, който ще отговаря за външния вид на всички нови модели. Той работеше с Де Мео в Seat, но миналото лято премина в Renault Group. Именно Месонеро-Романос (на долната снимка) е автор на дизайна на Seat Leon IV, Seat Ateca и Cupra Tavascan.

За главен инженер на новото подразделение е назначен Марк Сус, а директор по продажбите става Ксавие Мартине. Шефът на АвтоВАЗ - Ив Каракатзанис, запазва досегашната си позиция.

В рамките на процеса Renaulution моделите на Dacia и Lada ще бъдат подложени на уникална унификация, като от 2025 години всички нови автомобили на двете марки ще преминат на безалтернативната платформа CMF-B-LS, която представлява опростена версия на сега използвана CMF-B.

Гамата на двата бранда ще се състои от 3 семейства леки автомобили. На върха ще се разположат моделите Duster, Kaptur и Arkana, под тях ще бъдат - Logan и Sandero, а най-долу - Kwid (Spring), Kiger и Triber. Целта пред Dacia и Lada е през 2025 година общите приходите на двете марки да бъдат увеличени от 3 на 5 млрд. евро.

Снимки: Renault

fallback
  • #5
    Българин във Воронеж ( преди 3 години )
    Франсетата, освен *** и возия , друго немогат да правят.
  • #4
    Карач ( преди 3 години )
    Най накрая на ръшляците някой да им оправи дизайн, че са по зле и от японците.
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    Дизайнерът на Дачия пък става дизайнер на БМВ.
  • #2
    mancho ( преди 3 години )
    И тези ще вдигат цените... щото няма да продават с 70% повече бройки автомобили.
  • #1
    ваз ( преди 3 години )
    последното поколение сеати, отвъб горе долу стават, но вътре са абсолютна лада самара..
fallback
Последни