IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Проучване: SUV-моделите не са удобни за града, но се купуват тъкмо там

Експерти предричат, че увлечението по този вид автомобили няма да спре скоро

Автомобилните производители често да подложени на критики за това, че предлагат все повече кросоувъри и SUV-модели, но те имат причина да го правят - широката публика обича тези автомобили. Те предлагат висока позиция на шофьора, лесно слизане, спокойствие, висок пътен просвет, простор или практичност, които са много важни за съвременния потребител.


SUV


Броят на SUV-овете по света расте непрекъснато, въпреки че използването им в населените градски райони определено не е удобно. Проучване на британския New Weather Institute, цитирано от BBC, обаче показва, че около 3/4 от собствениците на такива автомобили в страната живеят в големите градове.

Нещо повече - експертите от института са убедени, че тази тенденция ще се запази и дори увеличи заради пускането на все повече нови електрически SUV. От организацията посочват някои мерки за ограничаване на присъствието на тези автомобили в градовете - като забраната на рекламата им и провеждането на кампании сред производителите им.


SUV


Други специалисти обаче са на мнение, че идеите за ограничаване на присъствието на SUV-моделите в големите градове са твърде наивни и няма как да бъдат реализирани. А причината за това е именно преминаването към електрическо задвижване, което е от огромно значение за световната автомобилна индустрия. И именно рекламирането на екологични превозни средства е един от основните начини за привличане на допълнителен интерес към тях.

В свой доклад BBC посочва, че годишните вредни емисии (CO2), отделяни от SUV-автомобилите са се увеличи до 700 мегатона. Представено по друг начин, ако шофьорите на такива автомобили бяха отделна държава, тя щеше да заема 7-о място в света по отделени вредни емисии.

Снимки: Autonews

0 от 500
  • #12
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Моби ( преди 2 години )
    Голяма част от тези сув-ве са леко вдигнати хечбеци само с предно и с почти двойна цена. После я снижават, вдигат малко конските сили и вече е "спортен СУВ", на още по висока цена.
  • #11
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Щирлиц ( преди 2 години )
    Покъртително заглавие,просълзих се.
  • #10
    1 rate up comment 4 rate down comment
    До 11 ( преди 3 години )
    Сигурен съм, че и вие всеки път се ослушвате, когато влезете напред към тротоара.Мен мама още като ми четеше приказки за лека нощ ми казваше - запомни сине: Напред с муцуната паркират само
  • #9
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Тони ( преди 3 години )
    SUV не бих си взел. Виж пикап - да. Много по практични са, а и не бих казал, че са по-малко престижни. Но само при положение че имам и малка градска кола. Но дотолкова с мечтите. Продължавам си с малката стара кола която се ползва и за пикап, и за офроуд и дълги пътувания :)
  • #8
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Като ги знам британските учЕни , няма да се учудя ако са сметнали "Сандеро" към СУВ групата
  • #7
    2 rate up comment 4 rate down comment
    kron ( преди 3 години )
    До #9 и #10 - Много обичам да ме категоризират на база на колата, която карам. Нещо не сте разбрали, не се качвам никога на бордюр, а паркирам напречно. Сигурен съм, че и вие всеки път се ослушвате, когато влезете напред към тротоара.
  • #6
    12 rate up comment 1 rate down comment
    До крон ( преди 3 години )
    Ами може би трябва да се сетиш, че бордюрите са там с цел, да не се качваш върху тях. За да е едно по-приятно място града. Хората да не сме изпържени ментално. Щото повечвто с тея СУВ ове са с нервния капацитет на жена в цикъл, а го играят големи мъжаги.
  • #5
    12 rate up comment 9 rate down comment
    kron ( преди 3 години )
    Не разбирам какво се учудват, че повечето се карат в градска среда. Точно в градска среда е предимството най-вече. Откакто карам СУВ от миналата година, забравих притесненията да задера в бордюр или в по-дълбока дупка. На едни и същи места преди с комбито и сега със СУВа е тотално различна хавата. Брат ми миналата седмица си разпори бронята на бордюр, например.
  • #4
    8 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Да и аз мисля че седан/комби е по-добър избор от СУВ. НО ако държиш на 4х4-то, избора ти на леки коли е доста ограничен и излиза обикновено осезаемо по-скъпо от аналогичния СУВ. Друг е въпроса, че почти всички СУВ-та се предлагат и на предно следователно пазара търси и не малко такива. Друг е въпроса до колко реално ти трябва това 4х4. С хубави гуми и внимателно каране ще стигнеш на 85% местата, където ще стигне СУВ на същата платформа само с 2 см по-високи гуми и 4х4
  • #3
    8 rate up comment 23 rate down comment
    Карач ( преди 3 години )
    Суфовете по нищо не отстъпват на колите, само дето са по яки, по проходими, по тежкарски, по високи и още откъдето мине СУВ кола неможе да мине иначе нямат разлика.