IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Проучване: SUV-моделите не са удобни за града, но се купуват тъкмо там

Експерти предричат, че увлечението по този вид автомобили няма да спре скоро

Автомобилните производители често да подложени на критики за това, че предлагат все повече кросоувъри и SUV-модели, но те имат причина да го правят - широката публика обича тези автомобили. Те предлагат висока позиция на шофьора, лесно слизане, спокойствие, висок пътен просвет, простор или практичност, които са много важни за съвременния потребител.


SUV


Броят на SUV-овете по света расте непрекъснато, въпреки че използването им в населените градски райони определено не е удобно. Проучване на британския New Weather Institute, цитирано от BBC, обаче показва, че около 3/4 от собствениците на такива автомобили в страната живеят в големите градове.

Нещо повече - експертите от института са убедени, че тази тенденция ще се запази и дори увеличи заради пускането на все повече нови електрически SUV. От организацията посочват някои мерки за ограничаване на присъствието на тези автомобили в градовете - като забраната на рекламата им и провеждането на кампании сред производителите им.


SUV


Други специалисти обаче са на мнение, че идеите за ограничаване на присъствието на SUV-моделите в големите градове са твърде наивни и няма как да бъдат реализирани. А причината за това е именно преминаването към електрическо задвижване, което е от огромно значение за световната автомобилна индустрия. И именно рекламирането на екологични превозни средства е един от основните начини за привличане на допълнителен интерес към тях.

В свой доклад BBC посочва, че годишните вредни емисии (CO2), отделяни от SUV-автомобилите са се увеличи до 700 мегатона. Представено по друг начин, ако шофьорите на такива автомобили бяха отделна държава, тя щеше да заема 7-о място в света по отделени вредни емисии.

Снимки: Autonews

0 от 500
  • #14
    1 rate up comment 4 rate down comment
    До 11 ( преди 4 седмици )
    Сигурен съм, че и вие всеки път се ослушвате, когато влезете напред към тротоара. Мен мама още като ми четеше приказки за лека нощ ми казваше - запомни сине: Напред с муцуната паркират само
  • #13
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Тони ( преди 4 седмици )
    SUV не бих си взел. Виж пикап - да. Много по практични са, а и не бих казал, че са по-малко престижни. Но само при положение че имам и малка градска кола. Но дотолкова с мечтите. Продължавам си с малката стара кола която се ползва и за пикап, и за офроуд и дълги пътувания :)
  • #12
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Като ги знам британските учЕни , няма да се учудя ако са сметнали "Сандеро" към СУВ групата
  • #11
    2 rate up comment 3 rate down comment
    kron ( преди 4 седмици )
    До #9 и #10 - Много обичам да ме категоризират на база на колата, която карам. Нещо не сте разбрали, не се качвам никога на бордюр, а паркирам напречно. Сигурен съм, че и вие всеки път се ослушвате, когато влезете напред към тротоара.
  • #10
    11 rate up comment 1 rate down comment
    До крон ( преди 4 седмици )
    Ами може би трябва да се сетиш, че бордюрите са там с цел, да не се качваш върху тях. За да е едно по-приятно място града. Хората да не сме изпържени ментално. Щото повечвто с тея СУВ ове са с нервния капацитет на жена в цикъл, а го играят големи мъжаги.
  • #9
    11 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    kron ех тия бордюри бре :) като си взимаш нова кола ще дадеш ли 20 бона отгоре за да се катериш по бордюрите... знам ли може би ако го правиш всеки ден по 10 пъти си заслужава. Аз пък от 10 години не съм се качвал на бордюр... ма съм чувал че може с малко внимание и с нормална кола да си без да си чупиш бронята...
  • #8
    13 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Със сигурност тук, ще прочетем много коментари срещу СУВ, казвам го защото аз бях в тази група от хора до преди 4г. Отхвърлях ги имаше и доста факти в моята теза, докато един ден преди 4г. семейството нарасна и то доста и бях пред дилемата ВАН или СУВ! ВАНовете доста ми грознееха а СУВ поне бяха по-интересни и симпатични. Още като го купих и подкарах, разбрах, че повече няма да се върна на лека кола. Не коментирам плюсове-минуси, просто като усещане и удоволствие, това е!
  • #7
    12 rate up comment 8 rate down comment
    kron ( преди 4 седмици )
    Не разбирам какво се учудват, че повечето се карат в градска среда. Точно в градска среда е предимството най-вече. Откакто карам СУВ от миналата година, забравих притесненията да задера в бордюр или в по-дълбока дупка. На едни и същи места преди с комбито и сега със СУВа е тотално различна хавата. Брат ми миналата седмица си разпори бронята на бордюр, например.
  • #6
    12 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    сув е начин да изтръскат населението повече по линия на суета и его... нищо повече (поне за 99.9% от потребителите)
  • #5
    15 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    #4 не 85% от местата а 100% от местата които не са истински оффроуд. А на истински оффроуд ходят 1% от всички джипове и сувове.. другите се паркират пред блока за престиж.