fallback

Защо 18-годишно BMW E39 се продаде по-скъпо от Lamborghini Urus?

Много популярна по нашите пътища, тази кола може да бъде и колекционерска рядкост

Поколението Е39 на BMW Серия 5 винаги се е радвало на симпатиите на ценителите, но почтената му възраст вече си казва думата. В българските сайтове за обяви се предлагат дузини екземпляри от последната му производствена година - 2003, на цени между 4000 и 8000 лева. Какво ли биха си казали продавачите им, когато научат, че едно Е39 производство 2003 се продаде преди няколко дни в САЩ за 199 990 долара - цената на чисто ново Lamborghini Urus с актуалните отстъпки?       Снимки: Enthusiast Auto Group         Разбира се, въпросното Е39 не е обикновено BMW, а легендарното М5. Но и това не обяснява фантастичната цена. "М-ките" от тази генерация вече са колекционерски машини, но цените у нас пак остават в рамките на 30-35 хиляди лева - 10 пъти под тази на американския рекордьор.             Обяснение предлага самият продавач - Ерик Келър, собственик на дилърството Enthusiast Auto Group. Според него конкретният екземпляр отмята наведнъж няколко важни условия, за да постигне такава цена. Първо, в САЩ Е39 М5 е рядък модел, седва 9992 внесени бройки. Второ, заради някои подобрения, които баварците направиха след дебюта на този модел, късните му версии са по-ценени от колекционерите. Трето, и най-важно, този конкретен екземпляр е в удивително състояние, максимално близо до новото. Пробегът му е едва 3157 мили, или 5 080 километра.            Дори и така обаче ръстът в цените е впечатляващ. През 2018 бе продадено сходно Е39 М5, но с още по-малък пробег - само около 700 км. На практика това бе автомобил, закупен с цел консервиране и препродажба. При него цената бе 176 000 долара. Сегашната сделка е с 13% по-скъпа. Впрочем самият Келър твърди, че колата би докарала и повече, ако не беше в твърде масовия цвят Carbon Black. В някоя по-екзотична разцветка такъв автомобил би ударил 250 000 или дори 275 000 долара, твърди дилърът.               Легендарният статус на Е39 се дължи отчасти на факта, че това бе първото М5 с V8 двигател. Неговият 4.9-литров агрегат с кодово име S62 произвеждаше 400 конски сили във време, когато американските спортни конкуренти развиваха максимум 350 (Corvette) или даже 260 (Mustang GT). Но главната причина да е толкова търсено днес е, че мнозинството познавачи го смятат за върха на М-поделението, що се отнася до шофьорско изживяване и външния стил.            М5 Е39 бе произведено общо в 20 482 бройки между 1999 и 2003, тоест е също толкова рядко в Европа, колкото и отвъд Океана. Особено ценени са бройките след фейслифта през 2001, които получиха доста интериорни подобрения, прословутите "ангелски очи" в предните светлини, и LED задни светлини.        Още снимки на рекордьора по цена вижте в ГАЛЕРИЯТА:

 

fallback
  • #11
    Daltonisti ( преди 1 година )
    Какъв Карбон Бляк, колата е синя като ***.
  • #10
    Чичо Пенчо ( преди 3 години )
    Към отворкото пишман шофер, че е лятна кола. Глупости на търкалета. От 20 год. карам само този бранд. С хубави истински гуми, то никога не съм имал проблеми и в най-големите снегове. Имаше зими и спокойно през Шипка, Беклемето/преди и след затваряне и отваряне за МПС/.Карай си смешните чекеджииски Алфи.
  • #9
    Хаха ( преди 3 години )
    Жалко,че вече не се правят такива коли...Ние имахме щастието да покараме коли от 90те и ранните 20**.След 15-20на години такива коли ще се гледат само по изложения и никой няма да знае какво е чувството да се карат.Защото тогава колите ще ги возят само без скорости без двигатели на автопилот.
  • #8
    до 7 ( преди 3 години )
    сигурен ли си, че си алфист, а не аутист примерно
  • #7
    Атанас Димитров ( преди 3 години )
    Красив автомобил! Не като сегашните тумбести и надути варели!
  • #6
    Георги ( преди 3 години )
    Уникален автомобил!
  • #5
    Алфист ( преди 3 години )
    Аз карам и зимата бмв е лятна кола въобще не е кола даже за мен
  • #4
    До 4 ( преди 3 години )
    Абе, всичко наред ли ти е? :D
  • #3
    Анонимен ( преди 3 години )
    А самият не съм почитател на БМВ. За кратко съм имал въможност да пробвам е39 и да съм честен бях доста впечатлен. Когато погледнеш колата отвън изглежда като голям, тежък седан, но дакото я шофираш се усеща супер събрана, стабилна, доста директна за такъв клас кола. Колата е комфортна, но същевременно стабилна и дава много добра обратна връзка за случващото се на пътя. Доста по-различна е като концепция от Е клас или А6 от същия период.
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    Ама то Ламборгини Урус не е кой знае колко ексклузивна и скъпа кола....
fallback
Последни