fallback

Audi Q3 или Volkswagen Tiguan - какво казват собствениците?

Двата кросоувъра са на една платформа, но имат и съществени разлики

Автомобилите, построени на една и съща платформа, винаги се сравняват с особено пристрастие. Това е напълно разбираемо - хората искат да икономисат, като едновременно с това да не губят комфорт. В случая става дума за два автомобила, които са много близки роднини.

Audi Q3

Първото поколение на Q3 се произвежда от 2011 до 2018 г., като претърпя фейслифт през 2014 г. Затова и има сериозна разлика в цените на пазара на употребяваните автомобили. Моделът преди обновяването преобладава, като цените достигат до 16 000 евро. В същото време горе-долу от тази сума стартира обновената версия.

Повечето Q3 са с бензинов или дизелов 2,0-литров мотор, като мощността на първия е 211 к.с., а на втория - 150 к.с. Има и версия с 1,4-литров бензин със 150 к.с. Скоростните кутии са две - механична (доста голяма рядкост) и роботизирана в два варианта - DSG6 и DSG7. Болшинството от предложените машини са със задвижване на четирите колела.

За какво хвалят Audi Q3?

Надеждност, управляемост, динамика, дизайн и светлина - това са петте основни положителни качества на автомобила.

Nataly Leon: "Имахме VW Tiguan, който смених с Q3. Факт е, че то отстъпва като размери и пътен просвет, но външния му вид е много по-агресивен. Определено дизайнът е впечатляващ, същото се отнася и за динамиката. Дори на дълъг път се чувстваш комфортно, като това важи и за пътниците. Багажникът на покрива позволява превоз на големи товари - изобщо един отличен семеен автомобил".

Alex: "Чувството за премиум е във всеки детайл. Като характеристики моторът на моето Q3 е като на VW Tiguan - 1.4 със 150 к.с., но всъщност има разлика. При Audi той е без компресор, само с турбина, а също така е с ремък, а не с верига. Затова е и много по-тих, но върви по същия начин. Съществена роля за това играе и трансмисията DSG-6. Разходът също е напълно приличен - 8 л/100 км.

Eugeny Lazonuk: "Когато тръгнах да търся Q3, ме наплашиха, че този автомобил е много скъп за обслужване и ми казаха да избирам между Honda CR-V и Toyota RAV4. В крайна сметка обаче рискувах и взех Audi. И не съжалявам - моторът не се чува, през зимата е топло и вози много комфортно. Преди това карах Renault Megane 3, като и дума не може да става за сравнение".

За какво критикуват Audi Q3?

Музикална система, трудна препродажба, висок разход на гориво и малък багажник - това са най-често срещаните оплаквания от германския кросоувър.

Helen: "Само за две седмици след закупуването автомобилът започна да гасне по време на движение. Освен това угасна и приборният панел. На 20-ия ден от експлоатацията при пробег от 587 км изгоря лампичката на датчика за нивото на маслото. Обадих се в автосалона и оттам ми казаха, че явно става дума за проблем с електрониката. На следващия ден открих, че под колата им масло. Оказа се проблем с херметизацията на масления филтър, което била заводски дефект. Смених го, но отне време. И общо-взето съжалих за избора си.

Jacky: "Скоростната кутия започна да "рита", а след това на приборния панел светна лампа, показваща дефект и колата просто спря. Това ми се случи два пъти, като се наложи да ползвам евакуатор. В сервиза обновиха софтуера и триеха грешките, които се появяваха при диагностика, но ефектът беше нулев. Налага се смяна на скоростна кутия, която няма да е никак евтина."

Сергей Ларионов: "Купих колата в края на 2013 година от официалния дилър на Audi в Минск, като само след 2 месеца скоростната кутия S tronic се повреди. Първоначално дилърът не признаваше проблема, но в крайна сметка смени кутията по гаранция. През тази зима проблемът се появи отново, особено когато навън е много студено. За съжаление, гаранцията изтече".

Volkswagen Tiguan

"Бедният роднина" струва по-малко от Q3. Първото поколение на модела, която се произвежда през периода 2007-2016 г. (фейслифт през 2011) струва между 6000 и 16 000 евро. Естествено, най-скъпи са екземплярите след обновяването на модела.

И тук преобладаващи са предложения с 2,0-литров двигател TDI със 140 к.с. Срещат се и бензинови версии с 1.4 TSI и 2.0 TSI, като в по-слабия вариант моторът развива 122 к.с., а в по-силния - от 150 к.с. При 2,0-литровия бензин мощността варира от 170 до 200 к.с.

Повечето предложения са със задвижване на четирите колела и с автоматична скоростна кутия. Част от продаваните коли са с 6-степенен автомат Aisin, а друга - с роботизирана скоростна кутия. Има и такива с механични скорости.

За какво хвалят Volkswagen Tiguan?

Управляемост, проходимост, надеждност, динамика и салон - това обикновено отбелязват собствениците като плюс на своя автомобил.

Кrakoss: "Купих колата през 2012 година, като беше с пробег 53 000 км. До момента съм навъртял 250 000 км и нямам никакви оплаквания. Важно е колата да се обслужва редовно и качествено. Единственият проблем беше преди 2 години, когато автоматичната скоростна кутия влезе в авариен режим. Оказа се изгорял соленоид. Смених го и всичко е наред".

Валерий Алексеев: "Отлична комфортна машина, сглобявана в Германия. Аз съм третият собственик на автомобила, като досега никой не е правил компромиси с обслужването. Наскоро смених мултимедийната система с по-нова и съм много доволен".

Carew: "До момента има само една повреда - протече главната тръба на климатика. Предстои ми да сменя предни амортисьори за първи път (180 000 км пробег). Накладките са сменяни на 105 000 км. Доволен съм много, дори скоро мислих за нов автомобил, но не намерих алтернатива и затова продължавам с този".

За какво критикуват Volkswagen Tiguan?

Окачване, багажник, шумоизолация, трудна препродажба и качество на боята - това са най-честните оплаквания от автомобила.

Олег: "Купих бензинов Tiguan през 2011 година, но само след 6 месеца го смених по гаранция за дизелов, тъй като имаше фабричен проблем с мотора и той харчеше много масло. Мислех, че с дизела ще е по-добре, но не познах. На 40 000 км смених почти цялото окачване, но скърцането в салона си продължава. ABS-ът сработва при всяко спиране. Мнозина твърдят, че Tiguan е всъдеход, но аз не мисля така."

Nail Ariff: "Какво мога да кажа за автомобил, при който за 60 000 км четири пъти са сменяни буталата на двигателя. Сега продължавам да карам и чакам петия път. При по-студено време не работи усилвателя на волана".

Jerzey Polnik: "Двигателят е много капризен, особено ако попадне на некачествено гориво. При студено време купето почти не загрява, а електрониката не подлежи на ремонт - всичко се сменя на блокове. Наскоро се появи грешка "не работи крушка на габарити" и се наложи смяна на целия блок (400 евро). Задвижването 4х4 също не става за нищо".

Извод

Трудно е да се определи, кой от двата автомобила е по-подходящ. Изборът би трябвало да бъде Audi Q3, който е по-скъп, но има по-малко проблеми. Цената между двата модела обаче не е никак малка, така че нещата вече опират до личните предпочитания.

fallback
  • #9
    Иван ( преди 3 години )
    Ако държавата помогне за закупуването на нови автомобили, то с радост ще предам на вторични 20год. смръдливо 1.9TDI
  • #8
    Бобо ( преди 3 години )
    И двата не стават
  • #7
    анонимен ( преди 3 години )
    Напоследък само жени ги карат, предполагам щото нищо не разбират и си ги купуват.
  • #6
    Jiko ( преди 3 години )
    Изгоряла крушка и сменят блока за 800 лв,бахххх
  • #5
    анонимен ( преди 3 години )
    И двата модела са куци магарета пред СУВ-а на Рено. Там е класата!
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    Колегата на А4 преди 80 000 км и смени скоростна кутия- за късмет гаранционно
  • #3
    Аз ( преди 3 години )
    Глупости. Загубих си времето.
  • #2
    none ( преди 3 години )
    Проблема с бензиновите мотори и DSG-тата. Каква изненада. ФВ в този клас само дизел 150 к.с. с ръчка ако се планира експлоатация над 200К км. или след периода на гаранцията (не че и гаранциите на ФВ струват нещо ако може да се вярва на оплакванията по форумите) ;)))
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    "Трудна препродажба"- в превод моли се ня кой да не излъже и да ти даде пари за премиум шума на затварящите се врати, щото всичко останало е пълен кашаТ
fallback
Последни