fallback

Планът на Skoda - евтини модели за Европа и малък електрически SUV

Чешкият производител иска да се конкурира по-успешно с Hyundai и Kia

Планът на Skoda за близкото бъдеще е да пусне по-евтини версии на своите модели за Европа, за да може да се конкурира с Hyundai и Kia, а също така и да разшири гамата си с малък електромобил, както и да скъпи на нови пазари в Африка. Това разкри в интервю за Automobilwoche новият изпълнителен директор на компанията Томас Шефер.

Топ-мениджърът беше категоричен, че продуктите на Skoda предлагат отлично съотношение между цена и качество, но компанията се нуждае от нови модели за пазари, на които се търсят по-опростени автомобили. Такъв е кросоувърът Kushaq, който беше създаден за Индия, но съвсем скоро ще започне да се продава и в други държави.

"Работим върху нови електрически превозни средства, които да се настанят под Enyaq iV, за да се утвърдим в по-малките сегменти. До средата на десетилетието ще имаме поне един такъв модел, а след него ще предложим и изцяло електрическа Octavia", коментира Шефер.

Босът на Skoda допълни, че марки като Hyundai, Kia и Citroen имат много силни позиции в Южна Европа и за да се конкурира успешно с тях, Skoda трябва да пусне на пазара атрактивни като цена варианти на своите модели. Такъв, например, е Kodiaq, който с по-бедно оборудване ще се предлага на по-ниска цена в тези региони.

Шефер беше категоричен, че Skoda гледа към много нови пазари. След Индия и Русия идва ред на държавите от бившия СССР, както и от Северна Африка. Той даде за пример Египет, където живеят близо 100 млн. души и на местния пазар се продават около 800 000 нови коли на година.

"Искаме да бъдем част от това. Вече имаме правилното разположение на нашите заводи - в Чехия, Русия и Индия, а сега целта ни е да използваме още по-добре техния потенциал. Увеличаваме капацитета на фабриката в Братислава, където ще се сглобява наследника на Superb и така ще освободим мощности в Квасини", каза още Шефер.

Той допълни, че очаква до 2030 години около 60% от продажбите на Skoda да се падат на изцяло електрически автомобили. Електрификацията на гамата обаче ще става бавно и разумно, като се започва от меки хибриди, минава се през зареждащи се хибриди, за да се стигне до електромобили.

Снимка: Skoda

fallback
  • #10
    анонимен ( преди 3 години )
    Някой от коментиращите карал ли е шкода? Аз вече карам 3 кола шкода и няма да сменя марката за нищо друго. Дерзайте...
  • #9
    VAYK ( преди 3 години )
    Шкода в никакъв случай не са Дачия! Това може по- най-простият начин да разбереш, когато се качиш в един Дъстър и един Карок! Шкода са по изпипани, но това си има цена...Многоо хора не искат да я плащат и си купуват Дачия!
  • #8
    анонимен ( преди 3 години )
    И сега шкодите са по-евтини от хюндаите. И то не с малко. И въпреки това не може да дръпне клиентите на корейците. Не в цените им е проблема на чехите, а в имиджа на посредствен производител.
  • #7
    анонимен ( преди 3 години )
    За мен Шкода са чешкия вариант на Дачия- евтино, със съответните минуси от това. Те и много си приличат. Нищо чудно да се обединят с румънците, когато Фолксваген се отърве от тях. И без друго са в една таргет група клиенти.
  • #6
    raiders ( преди 3 години )
    Ако нямаш пари за фолксваген си купуваш шкода, сеат... всички от 2017-2018 вече полудяха с цените, да разработките струват пари, но нали се правят на една платформа в концерна, вече кой с кой не се обедени и съюзи, само гледат как да ни свалят още кожи, и това ако не е картелно "те па на". Ще си карам 7-8г. коли все още.
  • #5
    Бръм ( преди 3 години )
    проблема и цената на новите автомобили от една страна е всичките толкова модерни помощни системи, всякакви там мултимедии, инфо системи и прочие... Разработката на всичко това струва пари и колкото и ви е странно се плаща от всички, независимо дали колата ти има или няма такава система... е с такава система е малко по скъпа :)
  • #4
    до expert ( преди 1 ( преди 3 години )
    Виж оборудването и материалите на Дачия и виж оборудването и материалите на Шкода... Не бих казал че качеството и имиджа им са еднакви.... Само за информация в Дачия нивото на фаровете си регулираш посредством жило... В Дачия отвори багажника и търси къде ти е облицовката на "вратата" от вътрешната страна... Загледай разделителната способност на мултимедията на дачия и т.н и т.н.
  • #3
    VAYK ( преди 3 години )
    По какво ще се конглокира с Хюндай/Кия? По качество няма как!
  • #2
    expert ( преди 3 години )
    Това е начина, браво! Трябва да паднат под цените на Дачия. То и без друго качеството и имиджа им са еднаки..
  • #1
    Божеее! ( преди 3 години )
    Тези кокошарници вече не са по джоба и на средния европеец!
fallback
Последни