Планът на Skoda за близкото бъдеще е да пусне по-евтини версии на своите модели за Европа, за да може да се конкурира с Hyundai и Kia, а също така и да разшири гамата си с малък електромобил, както и да скъпи на нови пазари в Африка. Това разкри в интервю за Automobilwoche новият изпълнителен директор на компанията Томас Шефер.
Топ-мениджърът беше категоричен, че продуктите на Skoda предлагат отлично съотношение между цена и качество, но компанията се нуждае от нови модели за пазари, на които се търсят по-опростени автомобили. Такъв е кросоувърът Kushaq, който беше създаден за Индия, но съвсем скоро ще започне да се продава и в други държави.
"Работим върху нови електрически превозни средства, които да се настанят под Enyaq iV, за да се утвърдим в по-малките сегменти. До средата на десетилетието ще имаме поне един такъв модел, а след него ще предложим и изцяло електрическа Octavia", коментира Шефер.
Босът на Skoda допълни, че марки като Hyundai, Kia и Citroen имат много силни позиции в Южна Европа и за да се конкурира успешно с тях, Skoda трябва да пусне на пазара атрактивни като цена варианти на своите модели. Такъв, например, е Kodiaq, който с по-бедно оборудване ще се предлага на по-ниска цена в тези региони.
Шефер беше категоричен, че Skoda гледа към много нови пазари. След Индия и Русия идва ред на държавите от бившия СССР, както и от Северна Африка. Той даде за пример Египет, където живеят близо 100 млн. души и на местния пазар се продават около 800 000 нови коли на година.
"Искаме да бъдем част от това. Вече имаме правилното разположение на нашите заводи - в Чехия, Русия и Индия, а сега целта ни е да използваме още по-добре техния потенциал. Увеличаваме капацитета на фабриката в Братислава, където ще се сглобява наследника на Superb и така ще освободим мощности в Квасини", каза още Шефер.
Той допълни, че очаква до 2030 години около 60% от продажбите на Skoda да се падат на изцяло електрически автомобили. Електрификацията на гамата обаче ще става бавно и разумно, като се започва от меки хибриди, минава се през зареждащи се хибриди, за да се стигне до електромобили.
Снимка: Skoda