fallback

Renault не може да се отърве от работниците си

Плановете на новия шеф за съкращаване на разходите удариха на камък

Плановете на Renault да се върне на печалба чрез чувствително съкращаване на разходите засега удрят на камък, тъй като твърде малко от френските работници на компанията са склонни да напуснат.      Само около 300 души са се възползвали от офертите за предсрочно пенсиониране или доброволно напускане, вместо очакваните 1900        Само около 300 души са приели офертите за ранно пенсиониране или раздяла по взаимно съгласие с парична компенсация, потвърди Гийом Рибейр от синдиката CFE пред агенция Reuters. Планът на новия главен изпълнителен директор Лука де Мео предвиждаше поне 1900 души във Франция да бъдат освободени по този начин.

След няколкото силни години френската група навлезе в една от най-дълбоките кризи в историята си покрай Ковид-19 и най-вече заради срива при партньора Nissan. Renault е основният акционер в японската компания и оттам идваше по-голямата част от приходите на французите.

За да излезе от затрудненото положение, Де Мео предложи план за преструктуриране, който включва съкращаването на 14 600 служители, от които 4600 - във Франция. Компанията обаче не може да ги съкрати едностранно заради политическия отзвук. Френската държава е основен акционер в Renault и я подпомогна по няколко различни програми, включително и с държавно гарантиран заем за 5 милиарда евро.      Принудителният преход към електрифицирани автомобили в Европа допълнително орязва печалбата на френската група       Нежеланието на работниците да напуснат е разбираемо при глобалната несигурност и растящата безработица в сектора, коментира Reuters. Само през 2020 около 16 000 автомобилни работници във Франция са загубили работата си.

Изоставането от плана за съкращаване на разходите вероятно обяснява и доста неочаквания ход на Renault отпреди седмица, когато компанията обяви, че ще продаде своя 1.5-процентов дял от германския гигант Daimler.

fallback
  • #9
    лудогорец9 ( преди 3 години )
    абсолютно същото е и в Германия това е така заради договорите на работниците и синдикатите тук не може да се освобождават ей така работници,защото ако го направят трябва да платят на работниците големи компенсации,а те гледат да не губят много пари и затова искат да напуснат по взаимно съгласие с по-малка компенсация!Но като гледам няма такива балами освен тия 300 калпака които са подписали.
  • #8
    анонимен ( преди 3 години )
    Причините са в профсъюзите и защитата на правата на френските работници. Не е като в Румъния, Турция и др. места със заводи на Рено да уволняваш свободно.
  • #7
    До 6 ( преди 3 години )
    Млъквай ве!!
  • #6
    Да ви осветля: ( преди 3 години )
    Купиш ли Рено,невъзможно е да бъдеш на ниво. Не си купувай също и Фиат,защото ще те е яд.Виж,ако си със Ситроен може да изглеждаш като джентълмен.Обаче ако караш Лада,няма да можеш да си намериш дама,която да е хубава и млада.
  • #5
    Закривай! ( преди 3 години )
    След като и французите разбраха и определиха рено като ****лук, замениха го със СЕАТ, изходът е един - закривай!!
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    Стига глупости, има ли въобще автомобилна държава в света, която да не спонсорира марките си... Без Франция Рено и Ситроен щяха да са история, без САЩ ГМ и Крайслер щяха да са история, без Германия Даймлер щеше да е история. Само Англия изостави автомобилните си компании и те измряха
  • #3
    Ханс ( преди 3 години )
    Ще останат само наи добрите автопроизводители чиито коли са търсени и качествени и не много скъпи.RENAULT не е от тях.
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    Френската държава не може да се справи с африканският натиск! Ония от Мали и др. там, идват с по 10 деца, нищо не бачкат и живеят от социал!! Французите първи в Европа помислиха, че това са хора и ги пуснаха тук!!
  • #1
    Париж ( преди 3 години )
    Френската държава не можа да се справи с немският и азиатски натиск от там дойде проблема.Преди 30 години Рено е бил един от лидерите в Европа а сега е назад.
fallback
Последни