Плановете на Renault да се върне на печалба чрез чувствително съкращаване на разходите засега удрят на камък, тъй като твърде малко от френските работници на компанията са склонни да напуснат.
След няколкото силни години френската група навлезе в една от най-дълбоките кризи в историята си покрай Ковид-19 и най-вече заради срива при партньора Nissan. Renault е основният акционер в японската компания и оттам идваше по-голямата част от приходите на французите.
За да излезе от затрудненото положение, Де Мео предложи план за преструктуриране, който включва съкращаването на 14 600 служители, от които 4600 - във Франция. Компанията обаче не може да ги съкрати едностранно заради политическия отзвук. Френската държава е основен акционер в Renault и я подпомогна по няколко различни програми, включително и с държавно гарантиран заем за 5 милиарда евро.
Изоставането от плана за съкращаване на разходите вероятно обяснява и доста неочаквания ход на Renault отпреди седмица, когато компанията обяви, че ще продаде своя 1.5-процентов дял от германския гигант Daimler.