50-те и 60-те години бяха епохата на Германското икономическо чудо. А също и епохата на чудото Mercedes-Benz - тогава сринатата през войната компания не само си върна стария блясък, но и усилено работеше да си извоюва репутацията на най-добрия автомобилен производител в света. И за да го стори, създаде някои удивителни машини, като обвитата в тайнственост "мобилна лаборатория".
В наши дни това е лесна работа: просто закачаш някои сензори в автомобила, свързваш ги с WiFi връзка с лаптопа си, и с GPS, и готово. Но преди шест десетилетия подобна задача изискваше много повече изобретателност. Измервателните уреди или още не съществуваха, или бяха твърде големи, тежки и чупливи, за да се монтират в нормален автомобил.
И ето какво решение измислиха германските инженери: взеха един 300d и го превърнаха в подвижна лаборатория. 300d (W189) дебютира през 1957 и бе най-престижният модел на Mercedes за онова време. Замислен да се конкурира с Rolls-Royce и Bentley, той проправи пътя към появата на легендарни машини като 600 Grosser. И също като него бе предпочитан от кинозвезди и диктатори.
Нито един диктатор обаче нямаше достъп до машина като тази на развойния отдел на Mercedes. Отпред тя е стандартна, със същия редови 6-цилиндров мотор с инжекция, който задвижва и иконата Gullwing. Но от шофьорската седалка назад колата е изцяло променена. Задницата е изпълнена в стил shooting brake, и се е простила с втория чифт врати.
Mercedes още притежава този уникален автомобил и периодично го показва в музея си в Щутгарт. Още снимки на уникалната мобилна лаборатория вижте в ГАЛЕРИЯТА: