fallback

Как Mercedes тестваше колите си преди GPS и лаптопите

Уникалната "мобилна лаборатория", базирана на Mercedes 300d, и до днес се пази от компанията

50-те и 60-те години бяха епохата на Германското икономическо чудо. А също и епохата на чудото Mercedes-Benz - тогава сринатата през войната компания не само си върна стария блясък, но и усилено работеше да си извоюва репутацията на най-добрия автомобилен производител в света. И за да го стори, създаде някои удивителни машини, като обвитата в тайнственост "мобилна лаборатория".             Доминираната от инженерите корпоративна култура в Mercedes изискваше старателни, прецизни изпитания на всеки нов продукт.

В наши дни това е лесна работа: просто закачаш някои сензори в автомобила, свързваш ги с WiFi връзка с лаптопа си, и с GPS, и готово. Но преди шест десетилетия подобна задача изискваше много повече изобретателност. Измервателните уреди или още не съществуваха, или бяха твърде големи, тежки и чупливи, за да се монтират в нормален автомобил.

И ето какво решение измислиха германските инженери: взеха един 300d и го превърнаха в подвижна лаборатория. 300d (W189) дебютира през 1957 и бе най-престижният модел на Mercedes за онова време. Замислен да се конкурира с Rolls-Royce и Bentley, той проправи пътя към появата на легендарни машини като 600 Grosser. И също като него бе предпочитан от кинозвезди и диктатори.      Интериорът на стандартен 300d от онази епоха

Нито един диктатор обаче нямаше достъп до машина като тази на развойния отдел на Mercedes. Отпред тя е стандартна, със същия редови 6-цилиндров мотор с инжекция, който задвижва и иконата Gullwing. Но от шофьорската седалка назад колата е изцяло променена. Задницата е изпълнена в стил shooting brake, и се е простила с втория чифт врати.      Интериорът на мобилната лаборатория       Така създаденото огромно багажно пространство е покрито с прозрачни плексигласови панели. След това е натъпкано догоре с всевъзможна измервателна апаратура - и два малки столчета за самите инженери. В покрива е вграден нещо като перископ, през който чрез кабел лабораторията може да се свърже към тествания автомобил. От Benz наричат тази връзка "пъпна връв за данни". След това двата автомобила могат да се упътят към тестовата писта и да въртят обиколки при скорости до 120 километра в час, записвайки информация по 14 различни показателя.

Mercedes още притежава този уникален автомобил и периодично го показва в музея си в Щутгарт.     Още снимки на уникалната мобилна лаборатория вижте в ГАЛЕРИЯТА:

fallback
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    Арабите не са особено умни, но пък са хитри. И като хитри хора, избират по-евтиния вариант. Нормално е да купят Ленд Круизъри, защото струват колкото базов Мерцедес Е класа! С G класи ли искаш да разхождат туристите?!
  • #9
    до #8 ( преди 3 години )
    Дали не ги карат, G class 6х6 е за там измислен. ***
  • #8
    ники ( преди 3 години )
    До 6 и 7 абе нещо не ги карат тия прекрасни автомобили в пустинята що ли а арабите не са глупави хора
  • #7
    Карач ( преди 3 години )
    Мерцедес и всички останали!
  • #6
    Никола ( преди 3 години )
    Германските коли винаги са водещи по отношение на технология ,другите я копират,а Мерцедес пък е водеща в Германия ,/като Форд в САЩ/ та трябва да е винаги на върха пък и германците са прецизни дисциплинирани супер техници и затова са на върха.
  • #5
    До 4 ( преди 3 години )
    Пийни хапчето бе. Пак си забравил
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    Похвално, но японските коли и тогава бяха по-здрави и по-добри и луксозни. Пример Нисан Президент и други японски супер лимузини. И те са имали апаратури за тестове.Бъдете спокойни. Японският инженеринг е водещ.
  • #3
    :) ( преди 3 години )
    За разлика от другите Марки... За които е било достатъчно да има 4 колела и волан :)
  • #2
    И то ... ( преди 3 години )
    от отколешни времена!
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    Перфекционизъм.
fallback
Последни