fallback

Само една марка има ръст в Европа през 2021

Вижте кои са 20-те най-продавани брандове от началото на годината

Eвропейският пазар на нови автомобили отчита най-слабия си февруари от 2013 година насам, показва статистиката на браншовата организация АСЕА. Продадените нови коли в страните от ЕС са едва 771 486. Общо за първите два месеца на годината пазарният спад е 21.7% спрямо същия период на 2020, който бе и последният, преди Covid-19 и мерките срещу него да се отразят на потреблението.            И четирите главни пазара в съюза отчитат спадове: най-голям в Испания (почти 45%), сериозен в Германия (-25%) и по-умерен във Франция и Италия (съответно -14 и -13 процента). Великобритания, която вече е извън ЕС, има спад от 38%.

Само един европейски пазар регистрира ръст от началото на годината - шведският (+13%). Освен Испания, спадове над 40 на сто има в Дания, Португалия и Литва, а Румъния е близо с -39.5%.

На българския пазар спадът е малко под средния - 20.6%, но защото и началото на миналата година не беше никак силно у нас. През този февруари в България са регистрирани 1660 нови автомобила, а от началото на годината - 3 429.

При марките се запазва подреждането от януари: Volkswagen удържа първата си позиция, но с доста намалял пазарен дял, а Peugeot и Toyota изпреварват Renault, която държеше втората позиция в продължение на години. При премиум марките BMW за пръв път от петилетка е преди конкурента Mercedes.          Най-продаваните марки в Европа през 2021 (ГАЛЕРИЯ):

 

fallback
  • #9
    анонимен ( преди 3 години )
    Straxotn sa nqma po dobr, vuzxitena su. m.
  • #8
    Poseidon ( преди 3 години )
    Аз помислих, че е Лада
  • #7
    анонимен ( преди 3 години )
    Тия фолксваген се крепат на върха само благодарени на продажба на коли н самите техни дилърства.
  • #6
    Анонимен ( преди 3 години )
    До #4, да си купиш нова кола в момента, е като да ги хвърлиш в кофата. Скоро ще започнат ограниченията, няма да може да я караш в градовете в Европа. Цената на горивата не е ясна. А за остатъчна стойност може да забравиш. Очаква се тотално преразпределение на пазара. Много нови производители, а много стари може би ще изчезнат.
  • #5
    RD ( преди 3 години )
    Премиум марките държат повече от 15 процента от пазара, което е интересно. На всяка продадена Шкода или Рено се продава един Мерцедес или БМВ.
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    до 2Никой не е казвал, че ще забранява вече купени коли с двигатели с вътрешно горене.Ще забранят продажбата на нови такива.Но който вече си е купил я кара докогато може.Виж, какви щ са цените на горивото никой не знае.
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    до 1Няма вече Опел.Пежо купиха Опел.
  • #2
    Не е ковид ( преди 3 години )
    ..., а по-скоро са ***.мните еко мерки причината за спада. Кой ще си купи нова кола без ясен хоризонт колко време ще му разрешат да я кара?
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    Какво стана с Опел, едно време сериозен играч за първите три позиции
fallback
Последни