fallback

Mercedes удари на камък с производител на батерии

Германската компания инвестира в китайска фирма, която се оказа пълен провал

Плановете на Mercedes-Benz за развиване на гамата от електрически превозни средства са поставени под сериозна заплаха заради китайската компанията Farasis, която се занимава с производство на батерии, съобщават медиите в Германия.

Сътрудничеството между Mercedes и Farasis стартира още през 2019 година. Тогава китайският производител не е известен на пазарите, но германците виждат огромни перспективи за развитие. През миналата година компанията от Щутгарт дори закупи акции на стойност 400 млн. евро от новия си партньор, за да подкрепи бъдещото сътрудничество.

Първите акумулатори, внесени от Farasis в Германия обаче се оказа с ужасно качество, като не може и дума да става за поставянето им в електромобили. Оказа се още, че китайците няма да успеят да оправят нещата до 2022 година, когато Mercedes трябва да започне да произвежда електрически превозни средства с батерии на Farasis.

Юридическият отдел на Daimler вече е стартирал процедура за прекратяване на отношенията с китайската фирма. Засега проблемът няма да се отрази на производството на електромобили на Mercedes, тъй като всички завършени модели на ток на марката до момента използват батерии CATL.

В Щутгарт трябва да решат и още един проблем, който засяга конвенционални автомобили. Компанията обяви сервизна акция за 264 000 бройки от моделите C-Class и GLC (на снимката долу), произведени през периода 2016-2020 година и продадени по цял свят.

Съобщава се единствено, че засегнатите автомобили са заплашени от запалване и изгаряне, но не е ясно какъв точно е проблемът. От тях близо половината - малко над 121 000 единици, са продадени в Германия.

Снимки: Mercedes-Benz

fallback
  • #8
    Пепи Шекера... ( преди 3 години )
    хем кара неудачия, хем се безпокои за Мерцедес! Голям комик тоя.
  • #7
    анонимен ( преди 3 години )
    От няколко години в Китай е национален спорт да се създават фирми за разработки в сферата на ел-транспорта, батерии ,двигатели , коли с цел да харчат парите на найвници . Годишно се създават стотици и 99% фалират преди да изтече първата година.
  • #6
    Швабен зи каскен ( преди 3 години )
    Никой не е забранявал достъпа на немци до високи технологии. Те просто толкова си могат. Тесла плащат на японците от Панасоник да им правят батериите, немците пак са гледали да минат тънко..
  • #5
    Иванов ( преди 3 години )
    Колега, т.пия си ти, в Китай е пълно с частници и частни компании. Земи се образовай малко, сега е лесно- всичко го има в Гугъл.
  • #4
    край ( преди 3 години )
    Елетрификацията на колите се налага от господарите на света за да се навре немското автомобиострене в ъгъла. На немците им е забранен достъпа до високи технолигии. Немски смартфон като си купите тогава ще има и немска ел. кола. Може. Само ако се еманципират от САЩ и изгонят окупационния корпус.
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    Колкото и да е тъжно за западните нации, в момента, ако искаш качествено производство, отиваш в Китай. Вчера излезе статистика от Китай, че Тесла Модел 3 има най-малко оплаквания от клиенти за лошо качество от всички коли, продавани в Китай, и то с един порядък по-малко от средното. А в САЩ не могат да поддържат постоянно качество на същия модел.
  • #2
    Гочето с голфа ( преди 3 години )
    Електрониката китайска.Батериите китайски.Клиентите им китайци.Само името им остана Немско.
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    Явно са се престарали с монтирането на все по-евтини кабели и като загният за 2-3 години и почват да дават на късо
fallback
Последни