fallback

Honda пуска по пътищата автомобил с автопилот от трето ниво

Седанът Legend Hybrid EX ще позволява на водача да си махне ръцете от волана (ВИДЕО)

Компанията Honda представи нов комплекс от системи за безопасност Honda Sensing Elite, в който е включена функцията Traffic Jam Pilot. Тя представлява автопилот от трето ниво, който е официално одобрен от властите в Япония. Първият "притежател" на технологията е бизнес-седанът Legend Hybrid EX.

Комплексът Honda Sensing с добавка Elite към името си представлява следващата степен на еволюция на комплекса от системи за безопасност на японския производител. Новата функция Traffic Jam Pilot отговаря на изискванията за автоматизирано движение от трето ниво, което позволява на автомобила сам да поеме управлението в някои ситуации.

При движение в задръстване на магистрала, например, системата позволява на водача да махне ръце от волана. Тя използва триизмерни камери с висока резолюция, спътникова навигация, датчици и камери за кръгово наблюдение, а също така и следи действията на шофьора с помощта на камери в салона.

Светодиодните индикатори на "автопилота" са разположени на волана, над предния панел пред пасажера и над дисплея на навигацията. Когато Traffic Jam Pilot е активен, те светят в синьо, а ако трябва водачът да се намеси - в оранжево. Информацията за състоянието на системите за безопасност излиза и на цифровия приборен панел.

Част от комплекса Elite е функцията Hands-off (без ръце). Тя позволява на шофьора да пусне волана при активирани круиз-контрол и система за поддържане на лентата на движение. В същото време "автопилотът за задръствания" контролира ускорението, спирането и кормилното управление при движение в една полоса.

Благодарение на тази функция, автомобилът може самостоятелно да се престроява, ако водачът активира мигач или ако системата открие, че превозното средство отпред се движи прекалено бавно. Ако шофьорът не поеме управлението след няколко сигнала, включително и вибриране на предпазния колан, системата просто намалява скоростта и насочва колата встрани от пътя, където спира.

За да провери работата на комплекса си за безопасност, Honda е моделирала около 10 милиона възможни ситуации на пътя и е провела реални тестове, при които седанът е навъртял над 1,3 млн. км. Освен това, в Sensing Elite е заложена възможност за внезапен отказ на някое от устройствата в системата. В подобен случай тя ще продължи да работи, без да излага возещите се в автомобила на допълнителни рискове.

Снимки и видео: Honda

fallback
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    Така наречения нов Legend е на стара платформа на Рено.
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    Тук новината не е автопилота а новия Legend.
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    И дизайн от нулево
fallback
Последни