fallback

Ремонтът на батерията на Jaguar I-Pace хвърли в ужас собственика му

В най-добрия случай норвежецът ще трябва да плати половината от цената на електромобила

Ремонтът е поддръжката на електромобили е все още неизследвана територия, тъй като повечето такива коли са все още нови и са на пътя от 3-4 години. Все пак вече започват да са събират сведения, като някои от тях със сигурност ще накарат мнозина да се замислят, дали покупката на електрическо превозно средство си заслужава.

Такъв е този случай от Норвегия, където Jaguar I-Pace, купена като чисто нов преди 18 месеца, е закаран в сервиз заради повреден корпус на батерията (долната част). Причината за повредата не е известна (смята се, че е станала по време на смяна на гуми), но това няма особено значение, защото ремонтът е адски скъп.

Според местното изданиe Motor.no, два сервизни центъра на Jaguar са готови да подменят корпуса на батерията срещу 28 800 британски лири (първия) или срещу 30 000 лири (втория). Това е близо половината от цената на електрическия кросоувър като нов - във Великобритания той стартира от 65 200 лири.

Още по-притеснително обаче е, че може някой от модулите на акумулатора също да е повреден (те са общо 36 на брой), което допълнително ще оскъпи ремонта. Ако някой се пита, защо е толкова скъпо, трябва да прочете указанията на производителя. Той изисква използване на уплътнител, специална термо-паста и изолатор на кутията на батерия.

Само уплътнителят е оценен на 10 900 лири, отделно се плащат модулите, както и другите части вътре, като те са повредени. Съответно и цената на ремонта скача до небето. И излиза, че в Tesla са прави, като искат да вградят своите батерии в структурата на автомобила, тъй като ремонтът им няма да икономически целесъобразен.

Снимки: Motor.no

fallback
  • #21
    The greatest ( преди 3 години )
    Да я закара в БГ, ще му излезе 1000 лв max.
  • #20
    zrock1 ( преди 3 години )
    Бъргарския язик на журнулята също е неизследвана тиритория...
  • #19
    До #21 ( преди 3 години )
    Тесла са стигнали до извода, че ел. колите няма да се ремонтират. За еднократна употреба са. И затова искат да направят батериите несменяеми. То същото е с телефоните. Вече са неразглобяеми, защото няма смисъл от смяна на батерия.
  • #18
    Мда ( преди 3 години )
    Добре, че си взех една дачийка. Като гледам на къде вървят нещата... Вече има питания: "Взех си хибрид втора употреба. Къде да оправя батериите?".
  • #17
    к. к. ( преди 3 години )
    Електроавтомобил в България? "На гол тумбак чифте пищови"!
  • #16
    Хи хи ( преди 3 години )
    Ура другари! Електричките и "визионерът" шъ ни упраят...че дишаме чист въздух...ха ха..щот сега батериите се сменят на по-дълъг период, ама кат стане кат даунсайзинга при ДВГ (пусти икономии и Грета Тундберг) да ги сменят все по-често и по -скъпо ще видите вий електричари заблудени кон боб яде ли....
  • #15
    Хаус ( преди 3 години )
    Ама не схванах Тесла , за какво са прави? Да се вградят батериите в структурата на автомобила ....??? и да се изхвърли направо автомобила , защото е скъп уплътняващи я силикон...Или Гугъл транслейтър не е разбрал какво се случва
  • #14
    Пропов ( преди 3 години )
    Вероятно застраховката ще покрие щетата. Но от догодина на този човечец застраховката ще му се оскъпи и то много. Ама Ягуар и електрически - това не е за всеки джоб. И все пак 30 хил. паунда за ремонт на батерията!? Та тя нова колко ще струва?
  • #13
    Амммм ( преди 3 години )
    Сега видях, че са написали, че собственика трябва да плати поне половината от цената! Подлъгват! Пак пиша, собственика няма да плаща. Чел съм оригиналната статия, а не преведена тук (и съчинена).
  • #12
    Амммм ( преди 3 години )
    Запознат съм със случая. Мога да ви кажа, че собственика няма да плаща нищо, застраховката го покрива!
fallback
Последни