fallback

Hyundai представи малък кросоувър за Европа

Bayon е с габарити като на Kona, но обещава повече пространство

Пазарът на компактни кросоувъри определено е доста динамичен и конкурентен. Въпреки многото трудности през изминалата година, свързани с Ковид-кризата, този сегмент остана един от най-слабо засегнатите и търсенето на нови модели продължава. Затова всеки нов играч е добре дошъл в класа, който гони по популярност този на класическите хечбеци.

Общо взето всеки производител има поне по един модел в компактния SUV-клас, а някои дори и повече. Такъв е и случаят на Hyundai, които представиха новия Bayon. Моделът е сходен като габарити с Kona, но е с доста оптимизиран и по-голям обем на интериора, като обещава по-голям комфорт за пасажерите.

Hyundai Bayon е разработен на платформата на хечбека i20, като е с 14 см по-дълъг (4,18 м). Ширината на кросоувъра е 1,77 метра, а колесната база е 2580 мм. Дизайнът определено е атрактивен, като носи и някои новости за корейския производител.

Макар предницата да има част от стила на актуалната гама на марката, тя е с променен дизайн и на решетката, и на светлините. По-необичаен е дизайнът на задната част, където задното стъкло оформя интересен ъгъл  долната част на вратата. точно при това скосяване е диодна лента, която минава през целия капак и свъра задните светлини.

Дизайнът на интериора доста повтаря този на i20, но все пак има и доста промени, не само по отношение на обема в салона. Акцент е дигиталното инструментално табло, което има същият 10,25-инчов размер като дисплея на информационно-развлекателната система. Задните седалки предлагат простор за пасажерите, а багажникът е с обем от 411 литра, които стават 1205 при сгъване на задните кресла.

За задвижването на новия Bayon ще се грижат три бензинови двигателя, два от които разчитат на мека хибридна система. Базов е 4-цилиндров атмосферен 1,2-литров агрегат с мощност от 84 к.с. и 5-степенна механична скоростна кутия.

Еднолитровият T-GDi се предлага във варианти на мощността 100 и 120 конски сили, а клиентите ще могат да избират между механична скоростна кутия с 6 предавки или 7-степенен автоматик с двоен съединител.

Hyundai Bayon разполага с пълен набор системи за безопасност и асистиране, наследени от i20. Сред тях са активно поддържане на лентата, наблюдение на слепите петна и автоматична аварийна спирачка. Интересен е интелигентният круиз контрол, който работи в синхрон с навигацията и може автоматично да адаптира скоростта според пътя.

Новият кросоувър ще е на пазарите в Европа още тази пролет, а в България се очаква до края на месец май. Дотогава ще има повече информация за цените и нивата на оборудване.

Повече снимки на новия Hyundai Bayon вижте в галерията:

fallback
  • #3
    Rifle ( преди 3 години )
    Имам колата от юни 21г. На 2700км е, Супер изпълнение. Мотора е 3 цилиндров турбо 100к.с. Дърпа яко! Безшумен, системите са както трябва няма излишни! За класа си е 6+. Уникална визия за модела, това ме грабна да я взема.
  • #2
    brendi ( преди 3 години )
    Кофти! Дизайнерски провал!От Хонда ли гледат, че са я направили с тази грозновата чупка отзад?!Предната Хонда не си я взех заради двойните, непрактични полакътници, новата заради чупката на задната врата, която прави колата да изглежда като ударена отзад!
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    Интериорът изглежда поразително добре за този сегмент. Поне на снимка.
fallback
Последни