fallback

Само два модела покриха напълно екологични тестове

Изпитанията на Green NCAP се оказаха сериозен проблем дори за някои хибриди

Независимата организация Green NCAP проведе третата си серия от тестове, с които оценява ефективността и вредните емисии на новите автомобили. Подобно на краш-тестовете за безопасност Euro NCAP и тук се проверят и оценяват всякакви модели - от бензинови и дизелови до електрически и водородни превозни средства.

Този път в изпитанията участваха 25 автомобила от различни сегменти. Самите тестове са по-строги от цикъла В, който се използва за хомологация на новите модели на пазара.

Максималната оценка от 5 звезди получиха само два модела - водородният Hyundai Nexo (на снимката горе) и електрическият Volkswagen ID.3 (на снимката долу), докато с 4 звезди е оценена единствено новата версия на хибрида Toyota Prius, която се зарежда от електропреносната мрежа.

Всеки участвал в тестовете модел се оценява по три основни параметри - оценка на вредните емисии (индекс за чист въздух - CA), енергийна ефективност (индекс за енергийна ефективност - ЕЕ) и индекс за парникови газове (GHG).

Ето и оценките на отделните модел, като в първата графа са посочени получените звезди, а в последната - с какъв двигател е съответният модел:

fallback
  • #15
    анонимен ( преди 3 години )
    Леле, значи немските канцерогенници дори с филтър за твърди частици пак са с повече канцерогенни емисии от японските хибриди! И това е хибридната система с 1.5 литра двигател от Приус от 2003. Ето това се казва технологична доминация. Абсолютни шутове са немците.
  • #14
    анонимен ( преди 3 години )
    https://***.greenncap.com/assessments/vw-golf-2021-0055/"A GPF ensures that particulate number is kept in check and the car shows excellent control of other pollutant emissions." За това говорим.
  • #13
    анонимен ( преди 3 години )
    И къде точно ги видя тия филтри за твърди частици!?!... тогава за "какво говорим"
  • #12
    анонимен ( преди 3 години )
    До #6: Сравняваш безинов ДВГ с филтър за твърди частици с хибрид без филтър за твърди частици. И въпреки това хибрида пак е с по-ниски вредни емисии. За какво говорим?
  • #11
    none ( преди 3 години )
    Интересно, как точно са подбрани автомобилите които са изследвани, след като единствената електричка в класацията е шампиона по продажби на свързани лица ИД.3. Да го сравнят с Рено Зое, Тесла Модел 3 и Нисан Лийф. А защо не и с ел.колите на Киа и Хюндай. После Дачия Сандеро и Мерцедес А клас са представени с най-неекологичните си мотори (Мерцедес даже ги бяха глобили за манипулирани емисии на този мотор доколкото си спомням). Да сложат някой от съвремените им мотори да видим как ще изглежда ...
  • #10
    анонимен ( преди 3 години )
    А че шкода октавия има ефективност 7.7 и парникови емисии 4.6, пък ярис хибрид 7.4 и 5.9 е очевидно безумие. И учениците в 8-ми клас знаят че ефективността е обратнопропорционална на разхода, който пък е правопропционален на парниковите СО2 емисии. Т.е. няма как по-ефективен автомобил да има по-високи парникови емисии (по-малко точки GHG).
  • #9
    анонимен ( преди 3 години )
    до оня с Голфа: измислена класация. Според spritmonitor.de:Ярис хибрид - 1575 собственика, среден разход 4.82 л/100кмГолф 1.5 ТСИ - 254 собственика, среден разход 6.50 л/100кмСъщия резултат ама некой друг път.
  • #8
    RD ( преди 3 години )
    И най-калпавата краставица е по-зелена от домат :) Или колкото и да се сравнявам с жени моят все е по-голям. Значи моят е най-големият в света!
  • #7
    анонимен ( преди 3 години )
    Каквато и да е класацията - ясно е едно: VW е номер 1!!!
  • #6
    анонимен ( преди 3 години )
    Тая класация за сравнение на водородни, електрически, дизелови, бензинови и хибридни автомобили е все едно да сравняваш ябълки и круши.
fallback
Последни