fallback

Волга едва не уби от смях Дъг ДеМуро

Известният влогър тества ГАЗ 24-10 и се шокира... от аптечката й

Мнозина от нас добре помнят времето, когато Волга - или по-точно ГАЗ 2410 - бе колата-мечта в социалистическия лагер, достъпна само за партийни секретари и за шепата щастливи победители от Държавната лотария. Популярният американски влогър Дъг ДеМуро обаче едва не получи припадък от смях при първото си запознанство с гордостта на съветската автоиндустрия.             Дъг, бивш автор на Jalopnik, създаде свой канал в YouTube и днес има близо 4 милиона последователи. Един от тях, арменец по произход, го покани да тества неговата ГАЗ 2140, производство 1988 година - може би единствената такава кола на територията на САЩ.

Калифорнийският инфлуенсър обаче никак не остана очарован от руската машина. ДеМуро преди всичко бе скандализиран от старомодния вид на автомобила, който му напомнял на началото на 70-те години, но не и на края на 80-те.           Онова, което влогърът не знае, е, че оригиналната ГАЗ 24 всъщност е замислена дори по-рано, през 1961 година, и ползва смели заемки в дизайна от щатските Chevrolet Nova и Ford Falcon, и двете модел 1962. Проектирането обаче става мъчително бавно и първата ГАЗ 24 е произведена едва през 1968. Планирано е ново поколение за началото на 80-те (модел 3102), но поради икономическите трудности на СССР след афганистанската война и трагедията в Чернобил, то се произвежда само в ограничена серия, от по 2-3 хиляди бройки годишно. За масовия пазар е направено нещо като фейслифт на стария модел с част от новостите - това  именно е ГАЗ 24-10.      ГАЗ 3102, планираният за началото на 80-те наследник, е доста по-модерен от ГАЗ 24. Но заради икономически съображения се произвежда само в ограничени серии       ДеМуро отбелязва твърде скромната мощност на колата - едва 100 конски сили от 2.5-литровия бензинов двигател, мъчително бавното ускорение (19 секунди от 0 до 100 км/ч), и "най-оптимистичния спидомер" в историята, разграфен до 200 км/ч, когато максималната скорост е едва 147 км/ч. "Не е за вярване колко древна изглежда и се усеща тази кола, която на всичкото отгоре е минавала за луксозен модел", отбелязва ДеМуро. В интериора воланът е единственото нещо, което му напомня за 80-те години.      Часовникът, забоден по средата между приборите, е на практика невидим за останалите хора в колата      Американецът е изненадан от часовника, забоден между уредите и невидим за пътниците в колата, от липсата на джобове за вещи по вратите и на поставки за чаши, и от миниатюрните странични огледала, които почти не подлежат на регулиране. За сметка на това обаче волгата има електрическа прибираща се антена - масова при щатските модели чак през 90-те.

На задната седалка на "луксозния модел" няма отвори на климатика, няма ръкохватки, подглавници или дори предпазни колани - "но са намерили място за наистина важното нещо - пепелника". Дъг е впечатлен от вградената лампа под предния капак, макар, както отбелязва, тя да не осветява почти нищо. Пътното поведение окачествява като "доста добро - за кола от 60-те", но се оплаква, че волгата е "радикално бавна".           Но онова, което изцяло изкарва влогъра от равновесие, е аптечката - пълна с течности и даже с "чашка, за да ги пиеш", и със стари таблетки. ДеМуро недоумява за какво биха послужили те и чак се дави от смях при вида им.

Всъщност аптечката съдържа неща, които бяха стандартни и в България навремето: йоден разтвор за третиране на рани, разтвор на борова киселина за промиване на очите, валерианова тинктура при шок, таблетки активен въглен, валидол, аналгин и пр.

Най-вълнуващото в ревюто на Дъг е твърдението му, че колата е достъпно евтина - "може да се вземе за 10 хиляди долара". В Русия се намират машини за по 1500 долара, а и в България има бройки след реставрация за по 6-8 хиляди лева, така че се отваря потенциална възможност за търговия. Стига някой в Калифорния все още да иска да си купи Волга след ревюто на ДеМуро.

 

Цялото ревю на ДеМуро можете да видите тук, след 1:15:

fallback
  • #13
    анонимен ( преди 3 години )
    До 14: Ти си пълен ***. НадпиСЪТ е това, което са могли да произведат. Ти едва ли си произвел нещо през безсмисления си живот освен кафяви миризливи произведения.
  • #12
    анонимен ( преди 3 години )
    Това е истинска аптечка, а не сегашните. Американски клоун борец за гледане в тръбата.
  • #11
    анонимен ( преди 3 години )
    Някакво 32-годишно лапе, учило икономика взел че станал специалист по автомобилите. Смеел се много на аптечката, сигурно си мисли, че през 70-те години има мобилни телефони та при една евентуална катастрофа не се знае кога ще пристигне линейката И КОГА ще започне истинското лечение в болница. Този безделник защо не вземе да започне работа като дизайнер в една от закриващите се автомобилни компании в САЩ, и нека да отиде в Детройт и да умре от смях.
  • #10
    анонимен ( преди 3 години )
    Нещо не вдяват повечето коментатори, проблема при соца не е, че са били всички лоши инж., а от това, че мотивацията е 0, защото всички получаваха по равно. И тези които работеха и другите които си клатеха краката, строяха вилата /докато са на работа/ и така, буквално убиха всякакво желание за работа при малкото, които работеха. Това е голямата драма, която БКП не можа да поумее-защото и в редиците и ставаше същото. По темата, този пич ако види великото соц радио Веф, сигурно ще припадне в ефир ...
  • #9
    анонимен ( преди 3 години )
    До 8Едва ли има съмнения, че нация, която е била способна да изпраща сонди на другия край на Слънчевата система, да създава самолети, развиващи скорост над 3000 км/ч и плазмени реактори, е имала лоши инженери или пък средата за тях е била лоша....
  • #8
    анонимен ( преди 3 години )
    Разбира се, че в комунистическите страни е имало добри инженери. Но това да си добър инженер не е достатъчно. Трябват екип, добра бизнес среда, морал и дисциплина. Нищо от тея не го е имало комунизма. Казвам го като внук на директор на машиностроителен завод тракийския регион. Дядо ми казваше - гонех селяните да работят, а те искаха да си гледат насажденията. Достатъчно по темата...
  • #7
    анонимен ( преди 3 години )
    До 2 през това време се залагаше на обществения транспорт,както и на такситата,доста по-малко на личните автомобили.Чак към втората половина на 80-те започна масово да се появяват личните автомобили. Произвежданите по това време соц коли се изнасяха и на запад и се купуваха,макар да не бяха кой знае каква конглокенция но все пак.
  • #6
    анонимен ( преди 3 години )
    Този изклесяк американски ***,може ли да ми обясни за какво му е по-висока скорост при положение,че в тяхната *** държава ограничението е 110 км/ч и ако надвишиш си хванат за мустака от всякъде и глобите са доста солени.Автомобила е правен и съобразен с руските пътни условия и това не е спортен автомобил а луксозенн за този период. Колата е тежка и луксозна,доста издържлива за руските условия.
  • #5
    анонимен ( преди 3 години )
    Такива много ги обичам. След много години дали няма да се смеят на колите от 2021-ва, как мислите?
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    Да де, аз не споря за управлението, просто казвам, че не всички соц инженери са били *** и некадърници.А иначе доколко днешният капитализъм на ултракорпорациите е "според който заслужава", е друг въпрос
fallback
Последни