fallback

Bentley показа как се прави уникалният W12 за Bacalar

Агрегатът се сглобява на ръка и минава най-малко през три теста

Ако сте един от 12-те богати мераклии, които чакат за своя Bentley Bacalar, ще се зарадвате да разберете, че част от една от струващите почти 2 милиона евро кабрио гранд турър вече е готова. По-конкретно става въпрос за уникалния W12 двигател, който ще захранва не по-малко уникалния модел.

Bentley обяви, че първият двигател за Bacalar вече е изцяло асемблиран във фабриката на компанията в Крю, Великобритания. По-важното в случая е, че агрегатът вече е преминал тристепенния тест на компанията и според британците това е най-напредничавия 12-цилиндров мотор в историята.

В последната си еволюция, предназначена за Bacalar, 6-литровият туинтурбо двигател вече разполага с впечатляващите 659 конски сили и 900 Нм въртящ момент. В сравнение с първия W12 на Bentley от 2003 година, най-новата версия (представена през 2016 в Bentayga), има увеличена с до 27% мощност, по-висок с 38% въртящ момент и с 28% по-малко вредни емисии.

Bentley подлага всеки един от двигателите си на много взискателно тестване, което минава в три основни етапа. Първият е проверка за течове в системите за гориво, вода и маслo, чрез подаване на налягане между половин и 5 бара. Вторият е по-сериозен и се нарича Cold Test. При него, от Bentley измерват и изследват над 600 индивидуални характеристики и особености по време на 15-минутен цикъл.

Тук двигателя работи на изключително ниските 120 об/мин, без да са монтирани изпускателните колектори и турбокомпресорите, като позволява да се обърне внимание на най-фините детайли и да се идентифицират несъответствия, ако има такива.

Третият и финален тест се нарича Hot Test и проверява работата на двигателя с всички инсталирани възли и симулира реалната употреба на мотора в автомобил. Тук отново се прави проверка за течове с помощта на специална боя, реагираща на ултравиолетова светлина. Охладителната и горивните системи отново се подлагат на налягане, а  двигателят се стартира, за да може маслото също да добие работно налягане.

След това, всеки W12 се тества минимум 21 минути и половина при постоянни 3800 об/мин и натоварване от 300 Нм. Обикновено, един от всеки сто мотора минава и на пълен 8-часов тест, достигайки до 6000 об/мин. От Bentley не поясняват дали ще подложат на пълния цикъл всеки един от 12-те двигателя за Bacalar.

Всеки един W12 на Bentley се произвежда изцяло на ръка, като за направата му се грижат 45 специалиста, на които асемблирането отнема около 6 часа и половина. От 2002 година досега, Bentley са произвели над 100 000 бройки от мощния агрегат.

Повече за процеса по асемблиране и тестване на W12 двигателя вижте в галерията:

fallback
  • #2
    abc ( преди 3 години )
    Фолксваген, собсветинкът на Бентли показвч как се прави евтинджос....Забелязвата ли евтинката едноредовата верига на мотора?.... Само да кажа, че Ладата от 1970 година имаше двуредова....Но... "премиум", баламите лапат....
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    Добре го каза #2.
fallback
Последни