fallback

Лада Нива на старо: предимства и недостатъци

Чуплива, шумна и харчи много - но не се застоява на пазара, и за това си има причини

Лада Нива, която през последните няколко години се наричаше Lada 4x4 по сложни търговски причини, несъмнено е един от най-успешните продукти на съветсткото автомобилостроене. Тя се произвежда без кой знае колко съществени изменения вече почти 43 години, от дебюта през 1977. За времето и средата си е била и доста напредничава - със самоносеща конструкция и постоянно 4х4 задвижване.

У нас, "Нива"-та има много фенове, но и не по-малко противници. Според едните, това е най-бюджетният офроудър, който може да предложи много за "без пари", а поред другите, това е поредният модел на Lada, който е с некачествена изработка и дори директно от шоурума трябва да се закара в качествен сервиз, където да се сменят различни кабели и маркучи.

Ние не можем да вземем отношение по въпроса, що се отнася до текущия модел, тъй като покрай новите екостандарти на ЕС тя вече не се предлага официално в България. Според вносителя това е временно, докато се получи нова хомологация. Междувременно за любителите на достъпния офроуд остава вариантът за покупка втора ръка - по автокъщите "Нива" се намира на всякакви цени между 1500 и 15 000 лева. Без да сме я тествали, не можем да кажем дали тази Лада си струва. Но ето какво мислят по въпроса колегите от авторитетното руско издание За Рулем, подбрали плюсовете и минусите на някогашния  ВАЗ 2121.        Лада Нива на старо: плюсовете и минусите (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #10
    на 100% ( преди 3 години )
    е по-здрава и най-вече много по-проходима от онова недоразумение с малолитражката и вариатора, произхождащо от рено!
  • #9
    анонимен ( преди 3 години )
    До 8това е автомобил създаден за сурови условия и комфорта не е от значение а проходимостта му е ностатъчна дори и без блокажи. Ако пък искаш да го направиш истински офроудър,доста евтино излиза да се сложат готови самоблокове на предния и задния диференциали и тогава заради и ниското си тегло доста скъпи "джипове" ги слага в маликят си джоб.А до надеждността си зависи от задкормилното устройство кой как го стопанисва. На баща ми служебната нива за 4 години над 80х.км. и то повечето по полетата
  • #8
    анонимен ( преди 3 години )
    До 7 ами ти много си я напъвал с тези 20 х.км.за 2 години,да се чуди човек как правеха по 80 х.км за 3 години,без да се сменя нищо освен разбира се масло и филтър.Когато лъжете,поне да е с мярка,ане така на едро.
  • #7
    анонимен ( преди 3 години )
    Нивата е абсолютна бракма! Нито е приятна за каране, нито е здрава, нито е проходима. Няма никаква мощност. Абсолютно дърво е, вози като каруца. А това че била добра за офроуд мога да го приказват само хора които никога не са ходили на истински офроуд и никога не са карали истински джип. Нивата няма нито тракшън контрол, нито блокажи. В момента в който 2 от колелата и загубят сцепление си остава на място. Окачването и пък няма достатъчно ход и не може да преодолява големи неравности.
  • #6
    анонимен ( преди 3 години )
    Единственото което спасява Нивата, е че голямата част от собствениците й правят смешен годишен пробег. Имал съм 2103 и като й дадох малко зор (20 000 км за 2 години) и доброзорно смених от ВСИЧКО по-малко , като му го казах на дядото и той вика:"Съсипа ми ПЕРФЕКТНАТА кола , какви шофьори сте днешните ..."
  • #5
    до 4 ( преди 3 години )
    да беше стигнал по-нататък от първото изречение :D
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    Само пишат някакви тъпотии за измислени коли ,които никой не купува.След малко някой чичо ще ме поправи ,че в Германия и Франция било пълно с тях,защото били евтини ,прости и здрави.Истината е ,че читави руски коли няма,не е имало няма и да има.
  • #3
    да отбележа ( преди 3 години )
    Проблемът е че модел след 2014-та ти струва колкото една "Витара" или един "Спортидж" , и ако не ти трабва за 100% черни пътища , която и да е друга ти предлага несравним конфорт и оборудване
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    В съвремието Нивата е далеч от истината. Виждал съм я в колона с други офроуд автомобили. Направо мре по баирите със смешния си двигател. Вътре е малка и неудобна, а дори и след като Рено купиха Лада, качеството продължава да е лошо. Остава си полуфабрикат с проблеми за малко пари. Руснак кола не може да прави!
  • #1
    браво ( преди 3 години )
    Добра статия, една от малкото за нашия пазар, а не за модели от САЩ
fallback
Последни