IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Опасно ли е паркирането с обърнати настрани колела?

В някои случаи това може да причини повреди на основни агрегати

Някои шофьори никога не оставят колата си с обърнати настрани колела, след като паркиране. Те вярват, че подобно действие намалява ресурса на кормилната система. Други пък се смеят на подобно твърдения и го считат за пълна глупост, като изобщо не се замислят за такава дреболия, след като изключат двигателя. Кой обаче е прав в случая?


паркиране


Оставяйки автомобила с обърнати настрани колела при паркиране на обществено място, на първо място показвате неуважение към останалите шофьори (стига, разбира се, да не става дуа за паркиране под наклон). Понякога подобно малка небрежност не позволява на други автомобили да преминат, ако мястото е тясно. Някои малки коли дори могат да паркират в съседство, но в случая гумите на автомобила ви просто им пречат.

Това обаче не е въпрос само на култура на шофиране (в случая по-точно на паркиране). Ситуацията е интересна и от техническа гледна точка, тъй като се смята, че дългото оставяне на автомобил с обърнати настрани гуми на едно място е опасно за някои елементи на кормилната система. Но наистина ли е така?

Затова трябва да се върнем към двата вида шофьори, за които вече стана дума – тези, които смятат, че това е опасно и за техните опоненти. Всъщност, единно мнение по въпроса няма и сред експертите, които са категорични, че всичко зависи от вида на усилвателя на волана, използван от конкретния автомобил.


паркиране


Според специалистите от AutoSpecCentre, при автомобили с хидравличен усилвател по време на дълго паркиране с колела такова положение, ресурсът на кормилната система наистина е намален. Причината е, че помпата и други компоненти са подложени на на повишено натоварване и това води до по-бързо износване. Също така има риск маслените тръби да бъдат повредени (спукани) заради по-голямото напрежение, на което са подложени.

Що се отнася до шарнирите на предното окачване, при дълго паркирани с обърнати в една посока колела, е възможно да пострадат техните ластици. Те се разтягат и губят своята еластичност, което в един момент води и до по-сериозни проблеми с окачването.

0 от 500
  • #13
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Виктор ( преди 3 седмици )
    "малка небрежност не позволява на други автомобили да преминат, " :D :D :D Самата идея е да не ти одерат колата :D При условие, че стърчат повече от прибраните огледала де
  • #12
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Иван ( преди 4 седмици )
    Кой ги пише тия глупости какви ластици на шарнирите
  • #11
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    На първата снимка гумата е с комоцио
  • #10
    18 rate up comment 2 rate down comment
    Д-р Исня ( преди 4 седмици )
    Ако погледнем от абстрактен ъгъл към емпиричността на казуса, ще вникнем по-дълбоко в смисъла на паркирането ала ибьем страна. Първо, това е начин на мислене, манталитет. Щом оставя колата на кьор фишек, то цялата му работа е такава и оотноошението към околната среда. Това е най-голямата вреда, която е глобална заплаха. Второ, ластиците на шарнирите и тирантите на биалетките, ако се разтегнат, ще скъсат шортите на маншоните и Полуобувка!
  • #9
    14 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    От почти 20 години карам само коли с електрическо усилване на волана. В кой свят живее авторът? Мислех, че мина времето, в което да мислим как да ни надживее алтернаторът или кормилният механизъм. А това с неуважението към останалите ако оставим извити колелата направо ме разби! Хайде да направим една сметка колко ще стърчат и с колко ще излязат извън габарита на колата заедно с огледалата
  • #8
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Сервиз ( преди 4 седмици )
    Единствено маншоните на каретата се е.ават ако колата е с предно, нищо друго. А самите карета се е.бават ако оставяте на скорост без ръчна, както правят 90% от шоферите. Ръчната е да се ползва, водачи, не за украса. На скорост се оставя, след като ръчната е обрала луфта. Ако ви залепват задните след ръчна, значи сте за смазване и ревизия на спирачни апарати, смазване на жила, смяна дискове накладки, в случай че отзад са спрели да държат и дисковете са ръждиви.
  • #7
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Пепи Шекера ( преди 4 седмици )
    ми тва са ластиците на чорапчетата ми - нъл е по-кекси така? аз и без тва обичам голяямата конКУРенция...конглокенция, де! ;-)
  • #6
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    тук единствено си заслужава да се отбележи особеността при паркиране на наклон само, където е важно гумите са не са изправени. Тук бегло е споменато в "освен" случай..
  • #5
    11 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Абсолютни глу***сти. Просто трябва да се напише някаква статия!
  • #4
    6 rate up comment 2 rate down comment
    //// ( преди 4 седмици )
    Отделно помпата май винаги като работи държи голямо налягане след себе си. Без значение дали колелата са на право или завиват. Като е спряна май също. Или аз нещо не разбирам.