fallback

Как може да се убие алтернаторът дори на нов автомобил

За какво да внимаваме, за да удължим живота на този агрегат

Собствениците на автомобили рядко си спомнят, че в колата има такова нещо като алтернатор (електрически генератор, който преобразува механичната енергия в електрическа под формата на променлив ток). В края на краищата, дори когато капакът е отворен, той рядко се забелязва. Факт е обаче, че този важен детайл съществува и съответно се поврежда. А за да бъде избегнато това, трябва да се спазват някои прости правила, категорични са експертите.

Най-често срещаният, но и най-малко известният метод за развалянето на напълно здрав и работещ генератор в автомобила е свързан с акумулатора. Достатъчно е да не се следи за неговото състояние и да се използва, когато започне да не работи качествено. Почти сигурно някъде има късо съединение, което води до прекъсвания, а те дават допълнително мощно електрическо натоварване на генератора.

Трябва да се предвид, че в повечето съвременни автомобили алтернаторът почти винаги работи с максималния си капацитет, като трябва трябва да осигури енергия на куп потребители на борда и да презареди батерията. Той няма сериозен резерв на мощност, тъй като сега почти всички производители на автомобили отчаяно спестяват, включително и при него, като намаляват количеството материали, използвани за изработката му.

Сега си представете, че в подобна ситуация към генератора е „закачен“ поредният сериозен потребител под формата на късо съединение на акумулатора. Така се стига до претоварване, заради което генераторът започва да прегрява над предвидената граница. Дори в нормален режим той може да се нагрее до 60-70 градуса по Целзий и в крайна сметка в един момент просто ще излезе от строя.

През зимата опасността от прегряване, разбира се, не е толкова сериозна, тъй като сгъстеният въздух охлажда системата. През лятото обаче един повреден акумулатор, който не работи с пълната си мощност, може направо да убие генератора, защото той започва да страда от хронично прегряване.

Аудиосистемата на автомобила може да доведе същите тъжни последствия. Можете да поставите дузина нестандартни високоговорители, усилвател, процесор и други аксесоари, за да слушате любимата си музика. Трябва обаче да сте наясно, че тези допълнителни консуматори на енергия ще бъдат захранвани от същия стандартен алтернатор. А колко време ще издържи той при сериозно претоварване, никой не може да каже със сигурност. Лесно обаче може да се предположи, че той ще „умре“ много по-рано, отколкото сте очаквали.

Друг способ за бързо и сигурно унищожаване на този важен агрегат е шофирането през възможно най-дълбоки локви. Преминаването през тях гарантира, че генераторът ще бъде напълно мокър. Да, той разполага със защита от влага, но тя не е вечна. Още повече, че под водата със сигурност има и дупка, като преминаването през нея също носи вреди. Между другото, че измиването на двигателя също дава подобен ефект, така че е хубаво, той да бъде изсушен след тази процедура.

fallback
  • #5
    Иван ( преди 2 години )
    Хубаво е да се прочете книгата на Артър Хейли "Колела" .Там ще се изяснят нещата при производството на автомобили за всички.Успех!
  • #4
    Бай Дън ( преди 3 години )
    Утре ставам рано сутринта и му духам на алтернатора да се стопли. После може и да се изпикая върху него да се сгрее, и чак накрая паля колата.
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    Колите бяха коли, когато ги правеха инженери. Сега идва някоя дългокрака шефка head-на-нещо-си и първото нещо, което се коментира е "Ще правим нов модел, ще струва толкова и толкова пари и ще се позиционира на пазара там и там". Получава се списък с екстрите и за да си изпълниш работата и да вземеш заплата започваш да режеш от алтернатор, съединител, двигател, интериор и където може още. Накрая се получава еднодневка.
  • #2
    1 ( преди 3 години )
    Приятелю, много си прав и без да искаш си дал отговор на въпросът "Как да накараме в Бг да купуват нови коли ?" - като чрез извинението с еко-нормите започнем да правим "еднодневки"
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    От цялото това нещо разбрах, че при новите коли пестят яко материал И от алтернатора, и той се разваля бързо. При стария ми таралясник и алтернатора е наред, и глава, клапани, бутала и тн, нищо не е направено от максимално изтънен алуминий. Та ще си го тараляскам докато може, че както е тръгнало "новия внос" на 200к+ реални ще си е изживял живота
fallback
Последни