IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

SsangYong фалира

Компанията има дългове за 149 милиона долара

Южнокорейският автомобилен производител SsangYong Motor подаде заявление за банкрут, след като не успя да се разплати с кредиторите си. Компанията, която претърпя загуби през последните няколко години, заведе дело за несъстоятелност в съда в Сеул. Дългът на фирмата към кредиторите в момента е 149 милиона долара.


ssangyong


От 2011 година, близо 75% от акциите на SsangYong принадлежат на индийския конгломерат Mahindra & Mahindra. През пролетта на тази година стана ясно, че на фона на кризата с коронавируса, индийците поемат курс към съкращение на разходите. В това число бе отказана финансова подкрепа на корейците от 423 милиона долара. В същото време стана ясно, че на южнокорейската марка е обещан заем в размер на 32,3 милиона долара за периода на търсене на алтернативни източници на финансиране.

И докато правителството на Корея отпусна безпрецедентни финансови стимули на местните компании, за да смекчи пораженията от кризата, според анализатори, от Сеул не са склонни да подкрепят компании, които са с голямо участие на чуждестранни инвеститори.

Според властите, ако бъде подкрепен SsangYong Motor с цел запазване на работните места, други фирми с чуждестранна собственост като GM Korea и Renault Samsung могат да приемат погрешно сигнала и да поискат още финансова подкрепа от държавата. Все пак, южнокорейското министерство  на търговията и икономиката планира да подкрепи местните доставчици на части и компоненти за SsangYong.


SsangYong Rexton


Mahindra, един от най-големите производители на превозни средства в Индия, придоби специализираните в производството на SUV-модели SsangYong преди десетилетие, но така и не успя да изправи корейската марка на крака и през лятото започна да търси купувач за контролния си дял. SsangYong не успя да погаси в срок задълженията си към три банки - Bank of America, JPMorgan Chase и BNP Paribas, след като индийците отказаха да осигурят финансиране.

Според заведеното дело за банкрут, корейската фирма има три месеца да  осигури сделка с потенциален инвеститор или да преговаря с кредиторите си за реструктуриране на задълженията си. Към момента не се коментира придобиването на компанията от страна на държавата.

Има и лъч надежда, след като стана ясно, че американската компания HAAH Automotive Holdings, специализирана във внос на автомобили е проявила инвестиционен интерес. Но местните анализатори са скептични - SsangYong записва оперативна загуба в 15 поредни тримесечия, а продажбите намаляват непрекъснато от 2015 година насам, като тази година бе особено тежка заради коронакризата.

0 от 500