fallback

Най-интересните френски коли с V6 двигатели

От Peugeot до Venturi и Ligier: французите изживяха дълга любовна история с шестцилиндровите агрегати

V6 двигателите стават все по-редки. Към момента са изоставени от производителите на т. нар. „масови” автомобили и могат да се открият само при някои премиум марки. Постепенно и тази тенденция ще угасне, тъй като на ход идват новите задвижващи технологии.

В тази статия ще поговорим за френските модели, използвали 6-цилиндрови мотори. Агрегатите били слагани в най-различни машини – седани, купета, кабриолети, та дори и миниванове. Последните екземпляри с такива мотори са Renault Laguna и Latitude, а първите – Citroen SM, Peugeot 604 и Renault 30.

Любопитното в цялата сага е, че общо взето всички френски марки, каквито и съперници да са били, разчитали на един общ доставчик на V6 агрегати (с някои редки изключения). Това става, след като Peugeot и Renault създават съвместното предприятие Française de Mécanique през 1969 г. Идеята била френската индустрия с общи усилия да се противопостави на все по-жестоката германска конкуренция. Към задругата се присъединява и Volvo през 1971 година и така се ражда серията мотори V6 PRV (Peugeot, Renault, Volvo).

В различни модификации, PRV се използва до 1997 година, когато е заменен от новия двигател ESL. Наследникът е дело на PSA и Renault, като Volvo вече са извън играта, а в схемата, макар и скромно, се намесва Porsche със съвета си за променливото време на всмукателните цикли. 

След 40 години служба "made in France" V6 моторите окончателно се предават. Трябва да се каже, че в много от случаите те имали доста дразнещите свойства да харчат много гориво, да не дават очакваната добра динамика и да не са добре балансирани. Затова логично отстъпват мястото си на доста по-качествени двигатели, произведени от чуждестранни фирми. Поне за известно време, тъй като вече, не само във Франция, на ход са 3- и 4-цилиндровите двигатели.      Най-интересните френски автомобили с V6 (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #5
    жабарето ... ( преди 4 години )
    са се мъчили, мъчили със шестаците па минали набързо на малолитражки!
  • #4
    Иван ( преди 4 години )
    Аз имам 407-ца с 3.0 бензин 210к.с. и 6степения автомат. Колата си е доста прилична, смея да кажа здрава, единственият минус е, че е доста тежичка, около 1700кг. и оттам и разхода е по-висок. Според зависи как караш в града, но около 15-17 при нормално мое каране(което не е мънкане). Пъргава е, но това не е някаква светофарна гбегачка.И двигателя и скоростите обаче са много здрави и държат много.
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    Peugeot 407 Coupе 3.0 hdi 241ch, да видиш дали не са имали. Интеуигент
  • #2
    до 1 ( преди 4 години )
    Не думай :D я напиши в гуглето Peugeot 407 Coup
  • #1
    анонимен ( преди 4 години )
    407 имаха V6 бензин 210кс наследен от 406 и дизел 204кс взет от 607. Не са имали версия 241кс. изобщо.
fallback
Последни