fallback

Hyundai представи новата си платформа за електромобили

E-GMP ще позволи пробег над 500 км и висока динамика

Hyundai Motor представи новата си архитектура, предназначена за електрически автомобили. Наречена E-GMP EV, платформата ще се използва от всички марки на компанията, като обещава  висока сигурност, голям пробег, комфорт и високи динамични характеристики за бъдещите еко модели.

E-GMP ще е подходяща за широк спектър автомобили - субкомпактни, компактни и средноразмерни леки коли и SUV модели. При нея, батериите ще са в модулна система, като отделните клетки ще са в основата на шасито, което може да бъде "разтегнато" по отношение както на колесна база, така и на цялостна дължина. Така, бъдещите електромобили ще могат да изминават до 600 км с едно зареждане.

Както и при другите платформи за електромобили, E-GMP ще позволи ефективно използване на пространството. Базово, задвижването ще е към задните колела. Електромоторът, заедно с трансмисията и инвертора ще бъде комбиниран в общ блок, който ще се намира ниско долу в шасито, което ще подобри и центъра на тежестта.

Самият електромотор е по-компактен от настоящите, но ще предлага по-високооборотна работа и сравнима производителност. Работата на тяговия електродвигател се управлява от инвертора и силовата електроника с полупроводникови елементи от силициев карбид. С помощта на този двигател ефективността на системата може да се повиши с около 2 до 3%, което би повишило пробега с до 5%  с един и същи заряд на батерията.

Ще бъде налична и версия с два електромотора, която да предлага 4х4 задвижване на бъдещите модели. Системата за двойно предаване ще използва превключвател в състава на EV трансмисията, който ще контролира връзката между допълнителния двигател и предните колела и съответно ще избира режим на задно или на двойно предаване.

И тъй като няма механична връзка между двата електромотора, подът на бъдещите електромобили ще е почти изцяло равен, което ще се отрази положително на комфорта в купето. Безопасността на батериите се осигурява чрез отделна структура, изработена от свръхвисокоякостна стомана. Енергията от евентуален сблъсък може да бъде неутрализирана благодарение на предвидените за целта деформационни зони в каросерията.

E-GMP ще предложи стандартна възможност за зареждане с 800V и ще позволява зареждане с 400V без необходимост от използване на допълнителни устройства. На бързи зарядни станции, бъдещите електромобили ще могат да добавят по 100 км пробег за едва 5 минути и да "напълнят" 80% от батерията си за 18 минути.

Любопитното е, че един електромобил ще може да захранва друг, благодарение на системата за двупосочно зареждане. Също така, машините ще могат да захранват и всякакви други електрически консуматори, включително да бъдат вързани към домашната електропреносна мрежа.

От Hyundai се похвалиха, че базиран на новата платформа спортен модел ще бъде в състояние да ускори за по-малко от 3,5 сек от 0 до 100 км/ч и да постигне максимална скорост от 260 км/ч. Първият модел, който ще получи новата архитектура е очакваният Ioniq 5, който ще бъде последван от сходен модел на KIA.

Повече изображения на Hyundai E-GMP вижте в галерията:

fallback
  • #8
    Кольо Тесларов ( преди 4 години )
    и остава броя на колонките за бързо зареждане да се свържат към АЕЦ Белене
  • #7
    анонимен ( преди 4 години )
    Rimac е в основата на почти всички производители,които искат да правят електромобили.Не само hyundai и kia,още производители инвестират в тази компания.
  • #6
    анонимен ( преди 4 години )
    И един мармот намотава жиците в котвата, а в статора друг
  • #5
    raiders ( преди 4 години )
    Перфектно, на всяко колело мотор и чиста работа, без повече ***, течности и въртящи и смазващи се части. Сега на това шаси всеки да си избере какво да бодне- 2 местен спортен, седан, комби, сув... и да си го поръча като в мебелен магазин по зизайн и вкус. Това е бъдещето.
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    Гледах клип с VW ID3. Там моторът е два пъти по-голям от този. Пишеше, че тежи 95 кг., колкото един бензинов двигател 1.8.
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    Корейците са веднага след тесла...
  • #2
    До 1 ( преди 4 години )
    Новата платформа на Рено-Нисан е с предно може би има защо а и до 200коня няма особена разлика при ускорение между задно и предно
  • #1
    Митко ( преди 4 години )
    Снощи по България с Leaf 2, който е 150 кончета, един с Дачия баничарка ме резна на светофара. Аз си стоях на едно място и въртях гуми. Тва предното не е за такива коли въобще. С новите платформи всички марки ще са на задно или 4х4, разгеле
fallback
Последни