Представеният през есента на 1995 година седан Peugeot 406 направи истински фурор, като на фона на конкурентите и на предшественика си с индекс 405 автомобилът изглеждаше като произведение на изкуството. Поръчките надминаха всички очаквания, а Люк Бесон обезсмърти модел в култовия филм "Такси".
Сега обаче ще стане дума за един малко по-различен автомобил. Това е Peugeot 406 Toscana - предшественик на 406 Coupe и много смел концептуален модел, показан на публиката в Женева през 1996 година. Сега единственият екземпляр от него е в музея на марката в Сошо (Франция).
Според описание на музейната табелка, концептът 406 Toscana "взаимства пропорции и форми от италианските майстори от епохата на Възраждането, като представлява самоходна скулптура". Всъщност, предната и задната част са от класическия седан 406, като те са комбинирани с дълги врати и таван от плексиглас.
Архитектурата на предния панел е същата като на стандартното 406. Разликите в салона са, че той е по-просторен, няма задни седалки, които са жертвани в името на свалящия се подвижен покрив, и е в оригинална цветова гама
Факт е, че серийното Peugeot 406 Coupe, което дебютира две години по-късно е по-консервативно, но пък именно това му помага. За 9 години производство французите продадоха над 100 000 бройки от модела, което сериозно превъзхожда плановете на компанията. Гамата двигатели включва бензинови и дизелови двигатели, като топ-версията получава 3,0-литров V6 с 210 к.с., с който ускорява от 0 до 100 км/ч за 8 секунди.
Що се касае до приемника Peugeot 407 Coupe, то не постигна такива тиражи и съответно подобен успех. А новото 508 така и не получи версия купе, пък и на кого е нужно то в ерата на кросоувърите?
Снимки: Peugeot